onsdag 7. mars 2012

Fotball...

Takk for hilsener og tilbakemeldinger på innlegget i går.... Det varmer!

I dag er det fotball som er det store temaet. I morgen skal det være fotballturnering for privatskolene i Doha, "boys, year 3 & 4". På søndag kom Tage hjem fra skolen og fortalte at de hadde spilt fotball i gymtimen. Gymlæreren skulle ifølge Tage "ta ut" hvem som skulle bli med på skolelaget i fotball. Tage sa at han hadde sagt til Mr Neal, gymlæreren at " I already play on a team....". Jeg spurte om han ikke ville være med å spille på skolelaget, og da dro han egentlig litt på det. Gymlæreren vet godt at Tage spiller fotball på EVO, så jeg var litt spent på utfallet etter uttalelsen til Tage. Jeg tror kanskje ikke Tage var helt klar over hva han sa eller mente.....

Vel, det var iallefall en blid og fornøyd Tage som kom hjem i dag, med informasjon om at han var blitt tatt ut på laget. Ikke så greit å vite hva man vil alltid..... Det blir iallefall fotball i morgen eftermiddag, og svigermor og jeg kommer å heier! Geir skal også prøve å få med seg en kamp eller to. På fotballtreningen i kveld, kom det også frem at flere av de andre gutta på EVO skal spille på sine respektive skolelag i morgen. Jeg gleder meg jeg også, og for å være ærlig syntes jeg det er helt topp å være med å heie!

Fredag Blir det mer fotball, for da skal det være fotballkamp mellom England expat vs Scotland expat her i Doha. Det er med andre ord, fotballspillere fra England og Scotland som bor her i Qatar som skal spille! Etter at denne kampen er ferdig spilt, skal det spilles vennskapskamp mellom to fotballag i Qatar.... EVO skal stille med ballgutter, gutter som følger spillere inn på banen, samt de skal stille ett fotballag som skal spille en vennskapskamp i pausen. Tage sitt lag skal følge de to fotballagene her i Qatar inn på banen før kampstart, samt spille vennskapskampen i pausen. Det blir spennende! En STOR stadion og kanskje mange mennesker tilstede på tribunen.

Det pleier ikke være mange tilskuere på fotballkamp i Qatar, men siden det skal spilles "landskamp" tror vi kanskje det kommer flere enn "vanlig". Det reklameres på radio og i aviser for kampene, og det deles ut gratis billetter på skolen og på trening. Vi gleder oss iallefall veldig.

Svigermor og jeg har vært å fått fantastisk spabehandling i dag. Forventningene var høye, for vi skulle på samme sted som Geir og jeg var å fikk behandling forrige uke. De innfridde så absolutt. Først lå vi i jazuccien å nøt bobler (fra karet) og utsikt over Doha skyline fra 29 etasje! Etterpå var det 75 minutter med aromatapi og bruk av varme stener. Jeg har aldri prøvd dette før, men det kan absolutt anbefales.

Avslutningsvis kan jeg fortelle at jeg har kalt inn til husmøte i helgen. Tema er "hvordan bidra til et positivt familiemiljø". God kveld alle sammen!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar