tirsdag 13. mars 2012

Bowling

I dag har jeg lest at våren har kommet til Hvaler og østlandsområdet! Jeg har lukket øynene og prøvd å se og lukte inn våren der hjemme... Her har sommeren kommet i dag, og det har vært 30 grader.

Geir har så klart vært på jobb i dag, for å tjene penger til livets opphold her nede. Jeg derimot har vært å bowlet med tre andre norske damer. Bowling er ikke helt min greie, men jeg syntes det er veldig artig. I dag hentet jeg frem konkurranseinnstinktet i meg og VANT første runde. Det var nesten dobling av rekord i poengsum. Den herlige følelsen når man vinner var der inne ennå gett! Bare så synd vinnerlykken ikke fortsatte....

Samtidig med at vi fire spilte, foregikk det en turnering på noen av de andre banene. Det var ca 20 damer som konkurrerte, og pokalene var STORE. Vi hadde nok med oss selv vi, men plutseig dukket det opp tre menn i dishdash. Når vi da så bort på damene som spilte, var det ingen damer å se på banene. Men, det satt damer på tribunen- i nijab! Det var altså de samme damene som hadde spilt- da "sivilt" kledd. Nå hadde de "kledd på seg", og var klare til premieutdeling. Rare greier.... Vi ble litt satt ut alle fire av seansen, og ble sittende å "glane". Noen av oss mer enn den andre.

Gutta kom hjem med skriv om at på torsdag eftermiddag blir det uttak til skolelaget i svømming. Oppmøte der gutta pleier å ha svømmetrening på torsdager etter skolen. Jeg var ivrig
å lurte på om de ville stille, og joda begge blir med på torsdag. Kravet var at de måtte klare å svømme 50 m, og det klarer de! Store og små gleder seg.

Til slutt må jeg bare fortelle at vi bare "måtte" hoppe i badetøyet og stikke til bassenget da vi kom hjem fra skolen. Nå blir det pølse i brød på gutta. Til opplysning begynner svinepølsene å ta slutt i fryseren, sånn itilfelle noen har tenkt seg en tur før sommeren...... Gjesterommet er ledig!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar