torsdag 8. mars 2012

Bronsje

I strålende varmt vintervær spilte gutta først fem kamper. Det ble ett tap, en uavgjort og tre seire i de individuelle kampene. Deretter spilte de kvartfinal hvor de tapte, og til slutt bronsjefinale som de vant. Tage var sånn passe fornøyd....

Med fast plass i forsvar, og med meg ropende på sidelinjen om at han måtte ta med seg ballen å sette den i mål var han lite fornøyd etter tapet i bronsjefinalen. Jeg fikk klar beskjed av han, om at han selv hadde fått beskjed av læreren om å ikke gå over midtbanen! Vel, i bronsjefinalen hørte han på mora og satte inn det ene av de to målene de vant med.





Svigermor og jeg har vært hos skredderen og hentet to nye skorter til Geir som de har sydd inn før lunch. Det ble ganske så bra, og vi kom oss ut av døra etter en interessant samtale. I dag var de fire skreddere tilstede i den lille systua. Sjefen sjøl (tror jeg da, siden han er eldst) har jeg ikke møtt før i dag. Han kunne fortelle at den yngste av gutta i rommet var hans ene søsters yngste sønn. Han andre var hans bror sønn, og han tredje var også en sønn av en bror..... Vi hang sånn noenlunde med på dette. Det er søren ikke så lett å forstå en gammel krok fra Bangladesh!

Unggutten i systua har pratet flere ganger om at han ønsker seg bilder fra Norge! Jeg har ikke klart å forstå hva han ønsker seg bilder av pga den dårlige engelsken hans. I dag, skulle gamlefar begynne å forklare hva den yngste sønnen til hans søster ønsket seg av bilder fra Norge. Da datt både svigermor og jeg helt av. Gutten selv snakket om "picture garden madam", "picture buildings madam", "picture Norway madam.....". Eh....... "I think I bring my computer next time and you can have a look". Blir spennende å se hva som blir utfallet neste gang jeg kommer for å hente skjørtet de skal sy inn ny glidelås i!

Nå blir det cava i bakgården. Vi skal feire at svigermor reiser i morgen tøyser Geir med.

1 kommentar:

  1. hallo!!!
    hils Tage og gratuler med bronsje. en hilsen fra Lasse: få den gutten fremover på banen!!!!! Hva er det trenerne tenker på??? har du vurdert å få sparket treneren?
    kos dere i varmen, her har det kommet snø - er det mulig...
    nyt livet :)
    stor klem

    SvarSlett