søndag 25. mars 2012

Hm.....

Skal skrive om i dag æ tru?? Jeg tror egentlig ikke at jeg har noe spennende eller nytt å fortelle desverre.....

Begge gutta sier at de har det bra her i Qatar. Trym sa så kjekt her om dagen, at "det er jo her som er hjemme da mamma". Men samtidig så lurte han på om vi skal flytte tilbake til huset vårt på Hvaler på ett eller annet tidspunkt. Det beste med huset på Hvaler for Trym sin del, er at han kan bygge Lego i stua!!! Her må han bygge på rommet stakkar, og det er "bare" ca 22 kvadrat.

I eftermiddag gikk leksene tregt for begge to. Mandag er den o'store leksedagen, men i dag tror jeg de var trøtte etter helgen begge to. Trym slet med enkle regneoppgaver, og Tage hadde utfordringer med å få skrevet setninger med de få glosene han hadde. Tage sin klasse har holdt på med tema "jordskjelv og vulkaner" den siste tiden. Jeg har ingen problemer med å forstå at å innta kunnskap, og å skrive om disse temaene på engelsk for Tage blir en utfordring. Men, han klarer seg bra ifølge læreren.

Fritidsaktiviteter har nå pause til etter påske, og jeg kjenner at det er helt OK. Da blir det mindre kjøring på meg.... Bruker så sinnsykt mye tid i den traktoren!

Trafikken har vært tema flere ganger på bloggen, og jeg tenker skrive litt i dag også. Jeg har ikke vært øyenvitne til en kræsj på over en uke tror jeg.... Jeg har lært meg å kjenne kjøremønsteret til araberne og inderne, og det hjelper veldig. Svært få av den kategorien benytter seg av blinklys, så jeg må bare følge med på fart og hvor de plasserer seg i kjørebanen. Svigermor stakkar "bremset" ofte når vi var ute å kjørte, og det gjelder å ha foten klar på bremsepedalen sånn i tilfelle. Det er mødre på skolen som kun kjører til og fra skolen, og det er de som ikke kjører i det hele tatt her nede... Det sier jo egentlig ganske mye!

Ellers kan jeg fortelle at vi er i full gang med å planlegge reiseruten på Sri Lanka. Det blir forhåpentligvis tur til ett "elefant barnehjem", besøk i den gamle hovedstaden Kandy, videre til Sigiriya med ett kjent "fjell", besøk i en regnskog, og avslutte med noen dager strandliv i Bentota og Hikkaduwa. Forslaget vårt blir nå gitt til arbeidskollegaen til Geir, så får vi se hva som skjer videre... Kollegaen hans har vistnok en venn, som er interessert i å kjøre oss rundt. Det kan eventuelt bli spennende, for han snakker ikke engelsk!!

Ha en fin søndags kveld alle sammen. Det er vistnok "vaffeldagen" i dag, så kos dere!

1 kommentar:

  1. Hos oss har det vært vaffeldag ja - men uten vafler hos oss. Vi har hatt besøk av de som skal overta huset - og de valgte den beste dagen de kunne. Sol i hele dag - og bikinivær på verandaen. De gleder seg veldig. Grunnarbeid på tomta vår er ferdig - og nå venter vi bare på huset rett etter påske. Fint at gutta liker seg så godt. Utrolig bra. Høres veldig spennende og eksotisk ut med Sri Lanka og elefant barnehjem. For en opplevelse dere vil få med dere - både påsken og oppholdet generelt i Araberland. Hos oss starter arbeidsuka i morgen, med ny tid, - skal legge meg nå - men er ikke trøtt. Takk for fortsatt fin blogging -Vi følger stadig med dere - hver dag.
    Tor Gustav

    SvarSlett