tirsdag 20. mars 2012

Spill

I går roet været seg litt og vi kunne igjen se blå himmel utpå formiddagen. Det var ennå godt, fordi vaskegutten var her i går. Han hadde litt en av en jobb i går stakkar! Mens han strevde med husvask, tok jeg jobben med å spyle ute. Jeg opplever ofte at de som kommer gående forbi meg når jeg holder på å spyle, ser rart på meg. En Madam som spyler! Det er absolutt ikke vanlig her nede.... Enten spyler og vasker maiden, eller en eller annen fremmedarbeider fra compounden som tjener seg noen ekstra kroner.

Tage og Trym fikk besøk av Marco, og Anna og lillesøster Mathilde kom også en tur i går etter skolen. Gutta har seriøst blitt opphengt på spill om dagen. Det var aldri tema i Norge at de spilte for mye. På Hvaler stod som regel spillemaskinene og støvet ned. Her derimot går de varm om dagen! Spørs nok om det blir "spilletid regler" snart. Vi får lufte det med de...

I går derimot gikk det både i spill, kjøring med fjernstyrt bil samt spilling av fotball i bingen.

På jobben til Geir har de begynt å bruke ett nytt økonomisystem. Dette fører vistnok med seg ekstraarbeid, men det blir det vel alltid når man skifter systemer... Han er ved godt mot!

Vi fikk endelig bestilt oss flybilletter til Sri Lanka i påsken i går kveld. Etter flere misslykkede forsøk, fikk banken endelig aktivert kortet!! Vistnok ingen selvfølge at man kan benytte bankkortet til å bestille noe på nettet. Det må aktiveres for "alt mulig" her nede. Vi blir borte i 9 dager og ser frem til en spennende tur. Litt for spennende kanskje etter at jeg begynte å lese om malaria og denguefeber og.... Smerte!! Vi får ta med ett lager med myggspray og olje og håpe på det beste. Jeg tenker spesielt på Trym som ofte blir "spist opp" av mygg.

En kollega av Geir kommer fra Sri Lanka, og han er mer enn villig til å hjelpe oss med planlegging og hjelp i landet. Han skal også til "øya" (Trym kaller Sri Lanka for øya) i påsken, så kanskje det blir tid til å vise oss noe i landet også. Vi leser nå om elefant turer, havsafari og ruiner og... Det blir nok mest opplevelse og litt mindre strand. Sol og sommer har vi nok av her! Legger ved et par bilder som skal forsøke å illustrere hvor støvete det blir når sandstormene herjer..... Stakkars blomstene fikk ikke puste tror jeg, og bilen var "grå".

1 kommentar:

  1. Hei - Spill og data er blitt en hot ting hos oss også. Aleksander har oppdaget DS men foreløbig ikke data. Tror dette er en del av barnas nødvendige tilvenning til denne verden. Sri Lanka hørtes spennende ut. Fint å bruke kolleagaen på jobben til Geir da tenker jeg ja.
    Når det gjelder jobben til Geir - tror ikke Kjersti kan skrive så mye om jobben min heller. Håper vi kan sees i sommer ihvertfall når dere kommer til Norden. Tor Gustav

    SvarSlett