onsdag 14. mars 2012

Foreldresamtale

I formiddag tok jeg med meg boka og solkremen og gikk alene til bassenget. Der traff jeg på ei engelsk dame som jeg og svigermor pratet litt med forrige uke. Jeg la meg ned et par senger bortenfor og vi pratet i vei. I løpet av et kvarter var jeg "omringet" av fem engelske hyggelige damer! Ble ikke noe lesing i boka ved bassenget i dag, men derimot ble jeg kjent med noen koselige damer.

Onsdag er fotballdag. I dag har jeg kjørt frem og tilbake til trening mellom foreldresamtaler på skolen. Ikke nok med at vi får tilbud om samtale med klasselæreren, men vi får også en mulighet til å ha en samtale med engelsk og arabisk læreren. Jeg stod over arabisklæreren.... Søren ikke lett å få gjennomført samtaler med fire lærere iløpet av en eftermiddag, men det gikk. Det ble fullført ved at jeg startet med å kjøre Tage til trening. Derfra gikk turen til skolen hvor jeg hadde to samtaler. Deretter tilbake til fotballtreningen, hvor jeg hentet Tage 10 minutter før de var ferdig (klargjort med treneren....). Så tilbake til skolen igjen, hvor jeg hadde de to siste samtalene.... Puh!! Dere som har fulgt oss her nede vet om trafikk kaoset, og det var ingen unntak i dag.....

Jeg var ikke så spent på hva lærerene hadde å si om Trym, og ikke var det de store overraskelsene heller. Trym "is brilliant, he is a star". De hadde bare skryt å komme med! Engelsklæreren var imponert over hvordan han utvikler seg både skriftlig og muntlig. Han er også godt likt i klassen, og blandt de beste i matematikk, så da må vi jo bare være stolte og glade på hans vegne. Kjekt for Trym å være stjerne også..... Det har vært mye Tage og sport den siste tiden.

Tage derimot, var jeg litt spent på å høre om.... Spesielt med tanke på at han forrige uke fortalte at han følte seg så dum i forhold til de andre i klassen... Han satt med en følelse av at han ikke kan ta imot beskjeder som blir gitt osv. Uff, jeg syntes så synd om han. Ingen god følelse, når man opplever at man ikke kan noe. Læreren til Tage hadde derimot bare fine ting å si om han. "I am very pleased with Tage" kunne hun fortelle. Han gjør store fremskritt i språket, og i matematikk er han "midt på treet". Han har funnet sin plass i klassen, han tar "ordet" og deltar aktivt i klasse sammenheng. Jeg ble så glad da jeg hørte det, for jeg har vært bittelitt bekymret for han.

Utrolig godt å komme hjem etter den travle eftermiddagen! Jeg har hatt en veldig slitsom dag som dere skjønner....... Godt jeg lå og forberedte meg ved bassenget på formiddagen!

Trening på Aspire har blitt erstattet med løping i treningsrommet her i compounden, eller i parken den siste tiden. Jeg syntes det er veldig deilig å ikke måtte sette meg i bilen å kjøre dersom jeg ikke må. Gutta blir kjørt til skolen klokken 0645, så klokken 0800 er jeg ferdig trent og har hele formiddagen tilgjengelig. Jeg syntes jeg er heldig, og de siste dagene har jeg tenkt mye på akkurat det.

I morgen er det helg igjen! Etter skolen blir det svømming i den store svømmehallen for å prøve å bli tatt ut på skolelaget i svømming. Beegge gutta skal delta hurra!

1 kommentar:

  1. Så godt å høre at gutta har funnet sine plasser i klassen :) lykke til med svømming i morgen! i morgen skal jeg og 4 jenter på fjellet, stå på ski og kose oss, nyt dagene ved bassenget!! PS! gutta har fått hilse på Tarik i dag, de har vært i bursdag på FFK-stadion. Beste bursdagen - EVER!! Hilsen F&H. hils gutta dine. god klem

    SvarSlett