torsdag 29. mars 2012

Tage, presentation of learning

I dag har vi vært å sett og hørt Tage presenterte hva han har lært hitil dette skoleåret. Han har gruet seg i lang tid, og endelig var dagen kommet for å få det overstått. De var fem elever i klassen som skulle presentere. Tage valgte å være førstemann, og det tror jeg var veldig lurt!! Fikk så vondt av han der han stod helt alene foran klassen og fire foreldrepar.... Han hadde med seg forskjellige bøker og arbeider han hadde laget iløpet av skoleåret, og det meste av det han sa var skrevet ned på papiret. Han var superflink, og vi ble veldig stolte så klart. Han snakker og leser engelsk som han ikke har gjort noe annet, og pratet som Trym med høy og klar stemme. Han så veldig lettet ut da han var ferdig, og da resten av klassen "fyrte av" med spørsmål, ville han helst bare gå å sette seg....
Geir dro rett på jobb etter presentasjon, og jeg kjørte til et stort handlesenter hvor jeg skulle møte den "norske gjengen" til lunch. Før det rakk jeg både en kaffe med noen mammaer fra skolen, samt en handletur i butikken. veldig kjekt å gjøre det innimellom, men hver dag??? Jeg tror seriøst jeg bør få meg en eller annen jobb til høsten, eller begynne å spille tennis..... Ifølge mammaene jeg traff i dag, burde ikke valget være vanskelig. "Tennis of course Lindis"... Tja, vet jeg søren jeg altså..... Etter flere timer inne på kjøpesenteret, kjørte jeg for å hente gutta på skolen. Når jeg skulle gå ut av bilen, hadde noen "skrudd på vifta"! Det var seriøst varmt ute! 38-40 grader har det vært på dagen i dag... Jeg spurte han ene vakten på skolen: "Did you turn the heat on?", han var helt gjennomsvett ute på parkeringsplassen stakkar, og den vanlige mørkebrune hudfargen hans, var mer brunlilla i dag.... Akkurat nå, er det er herlig med torsdag og helg. Gutta ser filmen Narnia, jeg blogger og vi har to late fridager foran oss... Geir skal løpe 5 km av en biathlon i morgen, og vi blir selvsagt med å heier!

2 kommentarer:

  1. Nå ble jeg veldig stolt ! Så fint at Tage klarte seg bra og godt å ha det overstått - han ser litt betuttet ut ja. Fint at det snart er ferie og avkobling.Farmor

    SvarSlett
  2. Så tøft gjort av Tage. Riktig god helg. Tor Gustav

    SvarSlett