tirsdag 6. mars 2012

Medaljens bakside...

Vel overstått shopping på svigermor i dag, så nå begynner hun å bli fornøyd med handlingen. Doha har shoppingmuligheter for de fleste behov, og til langt rimeligere priser enn hjemme i Norge.

Solen skinner fremdeles fra blå himmel, og slik håper jeg at det vil fortsette fremover. Vi vil ikke ha mer grå "sandhimmel" på lenge lenge...

På skolen er gutta engasjert i "World Education Games" om dagen. World Spelling Day begynte i går, World Maths Day begynner i dag, og World Science Day begynner i morgen. Elevene får delta på ulike aktiviteter på skolen, og bør oppmuntres til å benytte websider hjemme... Bare å henge med for alle og enhver. Elevene har også blitt utfordret med å komme kledd som "ett matematisk tema" i morgen. Jeg har ovehodet ingen fantasi, og kommer nok til å sende begge gutta i uniform på skolen i morgen.... Skulle hatt deg her nå Kjersti!

Tre uker er snart over for svigermor sitt opphold i Qatar, og vi har hatt fine dager sammen. Bare så synd at ikke svigermor og Geir har sett mer til hverandre. Geir jobber som jeg har skrevet om tidligere så altfor mye etter mitt syn. "Utgangspunktet" som er 45 timers uke, blir alltid lenger. Akkurat nå begynner jeg å bli lei all jobbingen til Geir, og jeg savner å ha ham mer tilstede i hverdagen med gutta og meg. I perioder er det greit med mye jobbing, men denne "perioden" har vart så å si konstant siden vi kom i september. Jeg savner familielivet, og kjæresteparet "Lindis og Geir" har også blitt "foret" med bare vann en stund. Vi trenger næring...... Jeg tar meg i å stille spørsmålet om det er godt for oss at vi lever litt "to forskjellige liv" her nede?

Til tross for soling, manicyr og hushjelp er jeg ikke fornøyd tenker kanskje noen av dere?? Vel, lykke og glede kan ikke kjøpes for penger det vet vi alle.... Men, vi finner vel ut av det håper og tror jeg.

I morgen skal svigermor og jeg på spa. Det blir jazucci og steambad før "hot stone treatment". Vi gleder oss til det.... Og, imens jobber Geir slik at vi kan betale regningen. Nei, kan jeg klage? Det er så absolutt på tide å sette seg ned å tenke over hvordan vi vil ha det!

Dere som kjenner meg godt vet hvor "åpen" jeg er, og det er vel derfor jeg gjerne ville skrive noen ord om medaljens bakside her i Doha. Det er altså ikke bare "fryd og gammen" hele tiden.

3 kommentarer:

  1. Regner med at det ikke er llike " gloria" hos andre hele tiden heller Lindis:)) lykke til klem fra Vesla

    SvarSlett
  2. Stor klem <3
    Beate

    SvarSlett
  3. Heija, det erlov å være frustrert. Totalt ligger jeg mellom 11 og 12 timers dager når jeg pendler til Oslo. Så gresset er ikke nødvendig hvis grønnere på den andre siden.

    Tips vi gutter er ganske enkle å tilfredstille :
    1. Show up naked,
    2: Bring bear.
    Pernille prøvde ved en anledning kombinasjonen samtidig. Det ble en veldig hyggelig kveld :).

    Arnfinn

    SvarSlett