mandag 11. juni 2012

Varmt

Det er sol, det er sommer og det er VARMT i Doha! Nellie ville ikke gå tur i formiddag, og dro i båndet og gikk i retning "hjem" etter få meter. Stakkar, det er nok varmt for potene hennes kan jeg tenke meg. Det blir ikke lange lufteturen midt på dagen, så den lengste turen blir på kvelden når temperaturen har falt noen grader.

Midt på dagen steker sola, og det svir i ansiktet rett og slett... Men, vi klager ikke for mye. Trym og jeg har vært ved bassenget i eftermiddag, og det gikk faktisk ann å sitte litt i sola også. Vi er vel blitt litt miljøskadd iløpet av året.

Jeg har vært til naboen å spist frokost i morges, og der var vi fire damer fra nabolaget. Anne og meg, Fiona fra Skottland og vertinnen Caroline fra Taiwan. Praten gikk livlig!

Tage har vært med Jens fra Holland hjem fra skolen i dag. Nå er det som jeg skrev om tidligere, avskjedsfester og "good by party" for mange her i byen. Tage og de andre gutta ble hentet på skolen i en Hummer limosin! Hvor kuult er ikke det?! De hadde visst fått ekstra oppmerksomhet på skolen... Kan ikke forstå det! De hadde kjørt tur rundt i Doha, før de endte opp hjemme hos Jens og hadde fest ved og i badebassenget. Ingen av gutta ville dra hjem igjen! Tage "boblet over" da han pratet om hvor de hadde kjørt, hva de hadde gjort og hva de... Stor stas for han så klart!

Geir og jeg har vært å handlet alkohol, og jeg må si at jeg lurte litt på hvordan utsalgsstedet var. Det er ingen som "skryter" av det akkurat. Mine forventninger var av den grunn ganske små... Jeg ble overrasket. Positivt overrasket. Hallo, vi befinner oss midt i araberverden. En verden hvor alkohol egentlig er bannlyst! Utsalget hadde stort utvalg i mine øyne, og jeg kan overhodet ikke forstå hva folk klager over! Man kan kjøpe det meste... De har jo til og med ett eget "grise rom"!

Med fullastet bil, godt tildekket slik at ingen kunne se at jeg kjørte med alkohol i bagasjen bars det til blomsterbutikken. Det ble småblomster og en "big plant" til hagen. Da jeg kom hjem ringte jeg resepsjonen og ytret ønske om en gartner. Etter 5 minutter ringte det på døra, og der stod han. Han plantet "big plant" i hagen, og de små blomstene i bed og i krukker. Veldig deilig å få hjelp til det, og jeg ser selv at jeg blir bortskjemt her nede. Da han var ferdig med jobben, spurte jeg han "do you like beer"?. To store øyne i et overrasket ansikt så på meg og svarte "don't drink Madam". Vel... "don't drink or don't like"? "Don't like Madam". Oki... Jeg hentet istedet ei flaske vann, en boks fanta og en liten pengeseddel til han. Tror han var mer fornøyd med det i varmen...

I morgen blir det lunchdate med kjæresten. Skal bli fint å se han i dagslys kjenner jeg. God kveld!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar