torsdag 7. juni 2012

Ny hverdag

Ett lite innlegg fra sengekanten! I dag ble det helomvendig i planene mine pga vårt nye familiemedlem. Hadde ikke samvittighet til å la Nellie være hjemme alene hele første dagen i nytt hjem...

Vi våknet til to søte øyne som kikket på oss i morges. Det som ikke var like søtt var at hun befant seg i senga. Cicci og Anders: Nellie er bortskjemt... Jeg vet hun sover mellom dere! Her må hun nok sove i sin egen seng, men hun var jo bare til "å spise opp" da hun logret med halen og så fornøyd opp på oss. Jeg tror hun var like blid da jeg forsiktig fikk henne ned på gulvet.

Å komme hjem til noen som venter på meg, er ikke dagligdags. Nå venter Nellie, og for en glede og iver å bli møtt til! Tok ikke lang til før vi ble glade i henne altså. Skjønner godt de som har hund. Ut å gå tur i denne varmen er en liten utfordring. I morges gikk det greit, midt på dagen var det veldig VARMT og i kveld var det helt greit igjen. Midt på dagen blir det ikke lange turen, og siden det ikke er "flust" med skygge her vi bor, gikk vi "sikk sakk" mellom "gressplenene".

Jeg skulle egentlig både på handletur og lunch i dag, men i dag ble det heller "må komme meg hjem til Nellie". Også i eftermiddag da vi var ved bassenget kom tanken "må komme meg hjem til Nellie". Det roer seg vel litt ned etterhvert håper jeg. Ifølge matmor kan hun være alene i flere timer.

Vaskegutten var her i dag, og hadde jeg ikke vært hjemme tror jeg kanskje han hadde gått igjen. At man kunne høre Nellie i store deler av nabolaget er jeg helt sikker på. Hun var vel usikker på han, og han på henne. Løsningen ble, i samråd med matmor å stenge henne inne på maid's rommet. Der hadde hun seng, bur, matskål og leker... Jeg velger å tro at hun hadde det bra der! Det var nå iallefall der hun var mens han vasket. Jeg dro nemlig midt i "vaskeprosessen" og kom ikke hjem før han var ferdig.

Her er det helg igjen i dag, og vi har avslutta uken med nabo'n på taket. I kveld var det ikke for varmt og ikke for fuktig. Herlig... Nå sover Tage og Marco på gjesterommet. Trym lurte på når Christin kunne sove over, så da får det eventuelt bli neste helg da... Kjekt med besøk!

I morgen blir det champagnelunch for damene i norske klubben. Vi gleder oss!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar