søndag 3. juni 2012

Døgnet har for få timer!

I dag har jeg hatt det altfor travelt! Enn å skrive det når jeg ikke jobber... For dere der hjemme høres det sikkert ikke helt helt frisk ut, og det skal sies at man lett blir litt "miljøskadet" av å bo her!

"Sjokket" med å komme hjem til en sandkasse etter en herlig weekend var nedtur! Jeg trodde jeg klarte å fortrenge sanden på gulvene frem til i morgen, men da jeg kjente det "knitret" under føttene i formiddag var det ingen vei utenom vaskebøtta! Først feie, så støvsuge for så å avslutte med å vaske. Å ikke bare en gang, men flere. Jeg vil faktisk ikke fortelle hvor mange ganger jeg byttet vann i bøtta bare i 1.etg.

Det positive- (ikke med at det er sandstorm, for den skal vistnok vare resten av uka) var at jeg fikk telefon fra barnevakten vår Angel, som fortalte at hun har en venninne som er interessert i å flytte inn hos oss. Hjelp- igjen! Herregud, plutselig var det liksom alvor dette med å få noen til å flytte inn å jobbe for oss. Igjen- hvem hadde trodd det hæ? Ikke jeg iallefall. Jeg husker så godt at jeg sa "huset skal jeg ta meg av. No problem"! Nå er det helomvending, og jeg tar meg i å tenke at det hadde jaggu vært kjekt å hatt hjelp i huset.

Joy ringte på døra i sekstiden. Hun er ei hyggelig ung dame fra Fillipinene. Jeg fikk umiddelbart ett godt inntrykk av henne, og det er jo ett godt tegn. Magefølelsen var positiv... Vi har en nabo maid fra Sri Lanka, som bor rett over gata. Hun har igjen en søster som vil komme å jobbe og bo hos oss. Så, da må vi nesten se hvordan hun er når hun kommer før vi tar en avgjørelse. Jeg må iallefall snakke med naboen i morgen for å sjekke at det ikke er noen misforståelser denne gangen...

Som sagt virket denne Joe veldig hyggelig. Det er mange i Qatar som ønsker maid, men få som tillater maidene å jobbe deltid utenom. Om det er en slags "eiertrang" eller at de vil ha de tilgjengelig til en hver tid vet jeg ikke! Vi ser iallefall ikke noen grunn til at de ikke kan jobbe none timer i andre hus for å tjene seg ekstra penger. Det er jo derfor de er her.

For dere der hjemme vet jeg jo at dette høres rart ut. Hushjelp, hjemmeværende, to gutter på skolen. Hva i alle dager gjør Lindis? Godt spørsmål egentlig... I morgen skal jeg iallefall hente keramikken som vi malte på for noen uker siden. Deretter skal jeg spise lunch med fine Elly fra Iran. God søndagskvelden til dere, håper sola snart titter frem og varmer dere opp igjen!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar