mandag 25. juni 2012

Pakistansk lunch

Oh la la... Lunch hos Mira fra Pakistan var kjempekoselig! Vi ble tatt imot i døra av en fest kledd Hira uten hodeplagg! Det var rett og slett en ny dame, og uten hodeplagg kunne vi se det flotte lange håret...

Hira bor i en stor villa, sentralt plassert i Doha sammen med sin pakistanske mann, tre barn og en maid fra Phillipinene. Vi fikk servert to forretter, en "suppe" og en salat. Hovedretten var chicken biryani, for de av dere som vet hva det er... Og to forskjellige desserter! Skal det være lunch fest, så skal det være lunch fest!

Anne, Caroline fra Taiwan, Hemma fra India, Isabella fra Polen, Hira og jeg hadde noen kjekke timer sammen i formiddag!

Tidlig i morges, var Niramala og jeg i butikken å handlet. Vi to sammen, jeg foran med handlevogna og hun et par skritt bak... Merkelig! Jeg aldri kjøpt og betalt for så mange nye forskjellige grønnsaker og krydder poser på en og samme gang! "This I need Madam"... "ok" svarte jeg! "Ok with this also Madam?" "ok" igjen...og slik fortsatte det til jeg måtte si "you pick what you need for the cooking".

I eftermiddag var gutta og jeg i bassenget, og da vi kom hjem klokken halv seks stod middagen klar på komfyren. En halv time senere spiste familien Johansen "pasta ala arabia". Spicy og kjempegodt. Med litt creme fraich gikk det ned på høy kant til Trym også. Tage derimot "likte ikke". Det var vel ikke akkurat noen overraskelse at Tage ikke likte maten. På onsdag skal hun lage "Sri Lanka" middag, så da blir det nok ris på jr!

Det går ganske greit å ha henne i huset syntes vi, og etter litt "innkjøring" tror jeg det kan bli veldig bra. Utrolig deilig å ha så mye hjelp i huset, og spesielt nå om dagen når det har vært sandstorm igjen! Dere som har fulgt oss på bloggen har hørt om alle sandstormene som støver ned et nyvasket hus med fint fint støv etter et par timer! Sanden er en "never ending story"!

I morgen eftermiddag skal Donato, som går i klassen til Trym være med oss hjem. Han har bodd
her i Qatar i mange år, og har en mor som kommer fra Russland og en far fra Nederland! Trym gleder seg stort til å vise frem Lego og pokemoon kort.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar