søndag 24. juni 2012

Ny hverdag!

Jeg våknet med sommerfugler i magen i dag! Vi har, som de fleste andre en hektisk morgen og i dag skulle jeg altså "ha med" Niramala på kjøkkenet. Ja, for det er jo på kjøkkenet jeg tilbringer tiden før gutta forsvinner ut av huset på morgenen! "Today you make, I look"... "Tomorrow I make"! Så det kan bli spennende å se om hun husker hvem av gutta som liker ost og hvem som liker skinke. Hvem som vil ha med appelsinjuice og hvem vil ha eplejuice?

Mens Geir er opptatt på jobb med blandt annet ansatte som har mistet noen "goder" i den nye kontrakten sin, har jeg vært opptatt med "intensiv opplæring" til Niramala i Villa Johansen. Det føles rart og fint ut samtidig. Jeg er veldig klar over, og jeg har skrevet det før at det helt sikkert høres helt merkelig ut for dere der hjemme at vi trenger en hushjelp boende i huset. Akkurat nå tenkter jeg at det kommer til å gå bra. Jeg har en god følelse med andre ord!

Niramala kom med en bag i går kveld. Hun ble så glad og fornøyd over det lille rommet og badet under trappa, og uttrykket stor glede gjennom å si "very beautiful Madam".

I dag har jeg igjen fortalt "one clut toalett, then finish". Jeg telte til at det er den femte(!) personen som vasker i huset. Kanskje noen av dere husker... Etter å ha vært på ferie på Sri Lanka,vet jeg at standard "ren" ikke er som standard "ren" i Norge. Samme det, jeg får bare instruere i "norsk Lindis" standard.

Gutta begynner nå å se frem til siste skoledag på torsdag. Denne uken er det "goodbye here" og "goodby there"! Skoleåret er på hell, og denne uken bærer preg av oppsumering, fest og morro. I dag kom de hjem med "Årbok". Der er alle klassene representert, de har med bilder fra ulike "happenings" gjennom året, samt bilder av alle ansatte. En kjempefin bok og ett flott minne fra skoleåret som snart er over!

I morgen skal jeg på lunch til Hira fra Pakistan, og det gleder jeg meg veldig til!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar