torsdag 28. juni 2012

Sommerferie!

Jippi, og gratulerer til Tage og Trym for vel gjennomført skoleår i Qatar! Jeg blir blank i øynene, og stolt over hvor flinke gutta har vært dette året. Når jeg tenker tilbake på hvordan skoleåret startet, har de hatt en fantastisk utvikling! Fra tårer og "jeg vil ikke på skolen", til en skolehverdag hvor de daglig kommer hjem blide og fornøyde.

Nå er det altså sommerferie, og begge gutta er veldig klare for mange skolefrie uker. Den første uken blir vi her i Doha og tar livet med ro, og neste søndag setter i oss på flyet til Norge. Akkurat nå, ser gutta mest frem til late morgener på sofaen foran TV. Jeg derimot ser mest frem til å ikke måtte "buse" ut av huset tidlig hver morgen.

Doha "koker" om dagen, og temperaturen ligger mellom 45-50 grader på dagtid. Tilvenningen har bidratt til at vi "orker" å gå utenomhus til feks badebassenget, så det er nok der vi kommer til å befinne oss dersom vi forlater AC'n!

Matmessig, så tror jeg vi fort kan bli bortskjemte nå som Niramala bor i huset. I dag hadde vi egentlig "pizza planer", men grønnsaksskuffen gjorde det annerledes. Der var det nemlig flere slag som ikke jeg vet hvordan jeg forbereder! Det endte med at Niramala laget "chicken curry" til både oss og familien Iversen. Hun kan definitivt lage mat, det er helt sikkert! Nå i kveld dro hun for å møte mannen sin, og hun kommer ikke tilbake før i morgen kveld... Tjohoo, vi har huset for oss selv!

1 kommentar:

  1. Hei. Da er jeg en tur innom bloggen igjen. Du skriver så levende - så jeg så for meg situasjonen med bilulykken. Så bra at det gikk så bra. Lurer på hvorfor politiet må bry seg med slike ulykker. Da blir det mye papirarbeid.Håper vi kan sees igjen når dere kommer til Gamlelandet. Vi drar bort to uker nå pga huset vårt er forsinket. Håper dere rekker å få besøkt oss etter det. Vi gleder oss til å reffe dere igjen (vi kan jo treffes mer enn en gang). Hils til sjefen og barna. Tor Gustav

    SvarSlett