onsdag 27. juni 2012

Party party

I dag har det vært den o'store festdagen på skolen!

Tage var "heldig" og skulle bidra med engangstallerken og drikke, så den saken var jo grei. Trym derimot skulle bidra med "fingermat". Hm... Fingermat? Forrige uke fortalte Mrs Fathers, klasselæreren til Trym at hun liker laks. Så da ble det eggerrøre og laks, servert på en mer "fingermat" vennelig måte. Ett fat med små snitter ble overlevert i klasserommet i morges til stor glede fra Mrs Fathers!

Jeg forlot skolen etter å ha kjørt gutta i morges, og dro tilbake etter et par timer og var med på "Year 2 summer party"! Det var ulike "stasjoner" med aktiviteter, det var dans, og det var buffet. En buffet, som inneholdt det meste! Det bugnet med mat, søtsaker og drikke som barna hadde bidratt med.


Festlek

Da gutta kom hjem i eftermiddag var de ikke sultne, så det hadde absolutt vært mat nok!

Mens Geir er på jobb og "styrer" avdelingen mens sjefen er på ferie, har jeg selv late dager. Jeg måtte spørre Geir i går kveld om det er kjekt å lese og svare på mail til sent på
kveld?! Jeg fikk ikke noe direkte svar på akkurat det, men istedt "det er nå mye kjekt å....". Vel... Jeg har selv hatt "totaloverhaling" på fingre, tær og hår så jeg klager ikke.

Tage og jeg har vært på fotballtrening, og jeg må si vi klarte oss bra i varmen. Å løpe i 40+ er ikke å anbefale, men det gikk greit. Tage klaget ikke, men han satt stor pris på kjøle elementet Dad han var ferdig. Trym ville ikke bli med, og var hjemme med Niramala som lag middag.

Den bestod av ris, iblandet masse forskjellige grønnsaker og litt pølse! Ved siden av denne risretten, serverte hun en bønnestuing så spicy at både nese og øyne "våknet". Gutta måtte gi opp med en gang og gikk over til cofnflakes! "Plain rice" er retten sin neste gang for gutta tror jeg.

I morgen er det siste skoledag og gutta begynner FERIE!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar