torsdag 14. juni 2012

Live in maid...?

Hushjelp, boende i huset vårt? Nei, det hadde jeg som sagt aldri trodd jeg kom til å vurdere. Men nå vurderer vi "opp og ned i mente"! I dag har vi hatt ei hyggelig ung dame fra Sri Lanka her til "intervju". Hun ville gjerne begynne å jobbe i morgen... En smilende og positiv ung dame på 27 år. Hun har en datter på 6 år hjemme på Sri Lanka, og en mann som bor og jobber her i Qatar.

Nabo maiden, som også er fra Sri Lanka er ei veldig hyggelig dame. Jeg måtte spørre henne i kveld, om alle hushjelper fra Sri Lanka er så smilende og positive. Jeg burde jo strengt tatt ikke spurt henne om det, for jeg har ferien på Sri Lanka frisk i minne. Det var hyggelige mennesker som virkelig bød på seg selv. Dette til tross for ha så lite selv... Vi har ett godt inntrykk av mennesker fra Sri Lanka, og tenker at hvorfor ikke prøve å ha en hushjelp derfra.

Barnevakten vår fra Fillipinene har ei venninne som også kan være interessert, så vi er ikke helt sikre på hva vi ender opp med. Tema hushjelp er heller ikke strengt tatt nødvendig før vi kommer tilbake i september. Men velger vi å ansette en nå, så er det vel greit det å. Geir tenker litt på det å la en maid være her alene i huset, de fire ukene han er i Norge. Gutta og jeg blir jo borte i åtte uker! Som Linda, ei venninna sa "hva har dere av verdier i huset æ Lindis"? Nei, vi har jo ikke noen verdier her... Gullet mitt tar jeg jo med til Norge!

Bortsett fra "maid" som er ett "hett" tema om dagen, går hverdagen sin vante gang... Det er torsdag og helg, og i kveld har vi bare tatt det helt rolig! Vi har skypet med Beate og svigermor, og det får meg også til å tenke på dere andre der hjemme... Blir fint å se dere snart!

I morgen blir det en "hjemmedag"! Geir er sliten etter en aktiv uke på jobb, så vi får håpe at han henter inn litt energi iløpet av helgen. Familien Christensen og Iversen kommer på middag i morgen kveld, så da blir det nok seint tenker jeg...

God helg alle sammen og lykke til med flyttelasset til Kjersti og Tor Gustav, glad i dere!

1 kommentar:

  1. Takk for hyggelig hilsen. Gla i dere også. Kjersti og Tor Gustav

    SvarSlett