onsdag 20. juni 2012

Varmens bakside...

I morges var jeg å så på year 1&2 hadde Music Assembly. Det var en stor og fargerik forsamling på scenen. Når barna er samlet på slike tilstelninger ser man virkelig mangfoldet på skolen. Det var fint å se så mange sangglade barn. Hverken Trym eller Christian hadde noe særlig lyst til å delta, men da de stod på scenen så de ut som om de hadde det bra. Ifølge Christian etterpå, så hadde det vært kjekt!

Over til varmen, som har forskjellig påvirkning her nede. For eksempel ble Tage sin fotballtrening utsatt en halvtime i eftermiddag, og det bidro kanskje til at de trente i "et par grader" lavere miljø! Etter vel gjennomført økt, var Tage gjennomvåt i håret og ansiktet hadde fått en rødlilla farge. Varmt ja...

Varmen fører også til at bilen blir "kokvarm" når den står parkert. Det fører igjen til at en daglig står ovenfor utfordringer mtp miljøet. Skal jeg starte bilen et par minutter før jeg skal kjøre for å kjøle den ned? Skal jeg la bilen stå å gå mens jeg går inn på skolen for å møte gutta? Disse spørsmålene svarer jeg konsekvent "nei" til, men det er mange mange som svarer "ja"...

Lar jeg for eksempel solbrillende ligge fremme i vinduet mens jeg er i butikken å handler, får jeg brennmerke når jeg setter de på igjen. Lar jeg "bar hud" i form av en legg komme borti karmen på bilen brenner jeg meg osv... Jeg har ennå til gode å prøve å steke ett egg på panseret- det må jeg seriøst prøve en dag. Jeg har nemlig blitt fortalt at det går ann!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar