mandag 19. desember 2011

Travelt....

I dag har det vært travelt....

Jeg våknet fem minutter før vekkeklokken skulle ringe halv sju i morges. Da tenkte jeg at det var like greit å stå opp. Etter en runde på badet, var jeg klar for å vekke gutta. En kort pause ved kjøkkenbenken satt en rask stopper for akkurat det! Jeg satt telefonen min til lading, og oppdaget tilfeldigvis at klokken på mamma sin telefon som lå ved siden av min ikke viste det samme.......

Min telefon viste 0645, men mamma sin viste 0445!! Jeg hadde ikke stilt inn telefonen min til norsk tid, og som tidligere sagt ligger Qatar to timer foran. Altså var klokken 0445!! Der stod jeg, ferdig påkledd og ferdig sminket klokken kvart på fem i morges. Halleluja... Det var jo bare å legge seg igjen da. Godt jeg var like pen to timer senere.

Både og gutta og jeg var litt spente på vei til skolen i morges. Trym ble møtt av et par smilende jenter i klassen som kunne fortelle både det ene og det andre fra livet vårt i Qatar. "Vi har sett på bloggen se trym...." Søte!! Begge gutta var så glade for å være på Floren igjen og Tage så jeg ikke igjen etter vi sa "hade".

Fra Floren skole gikk turen til Moss for å treffe Turid. En av verdens beste venninner;o) Turid bor i Tønsberg, og Moss har blitt vår "møteby". Da er vi halvveis hjemmefra begge to... I allefall når jeg bor på Hvaler!      

Fine Turid og meg på cafe....

I eftermiddag har jeg vært i huset å hils på leietakerne og fått hentet litt varme klær. Det var deilig. Tage skal på tur med klassen i morgen, og hadde fått beskjed fra læreren om å ha på DRESS. Mulig det var noen kommentarer fra ham i dag om at det var kaldt....

Fra å hilse på leietakerne gikk turen til å treffe Christin, ei annen venninne som bor på feltet. Der fikk jeg også truffet Astrid på feltet. Det ble en intens time med prat, nystekt sjokoladekjeks og deilig kaffe. Puh.... Fra jenteprat til å hente Tage hos Oscar kompis, til en ny kopp kaffe med Bente for å hente Trym hos kompis Jacob....... travelt sa du? Ja!!!! Men koselig, veldig koselig.

I morgen skal gutta på skolen igjen. Trym sa han gledet seg. Tage sa han ikke ville fordi det var kaldt..... Ikke så greit. Med varme klær og stillong blir det bra trøstet jeg med, og han var skjønt enig.

Jeg skal på lunch hos Kristin og møte venninner fra videreutdanningen i morgen, og på eftermiddagen går turen til familien Eide. Store og små gleder seg veldig;o)) Hurra så heldige vi er som har så mange fine mennesker å være glad i. 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar