torsdag 8. desember 2011

Nytt hus?

Zumba var... Tja, litt usikker faktisk. Det var absolutt artig, men en dansetime er ikke helt meg. Men, for all del det kan jo bli meg;0) Vil tro at med litt mer trening på hoftebevegelsene blir effekten bedre også. Det var mange med bra bevegelser, store og små sådanne....

Jeg var på assembly for de store elevene i morges i håp om at elevene som løp på søndag fikk diplom og litt skryt. Men nei, de ble desverre ikke nevnt med et ord. Tage ble skuffet. Hjalp heller ikke at jeg sa at han var min store helt. I eftermiddag etter at jeg hadde gitt de tilbakemelding, ble det sagt at de skulle få diplomene neste uke på assembly. De gjør så mye ut av lite her på skolen, så da syntes jeg nå at de kunne gjøre noe ut av elevene som har løpt også.... 

Jeg hadde egentlig planer om lunch med de norske damene i dag, men pga liten tid etter trening og mye trafikk (bombe) gjorde jeg helomvending underveis. "Alenelunch" på fransk bakeri med et par aviser ble et deilig alternativ.

Vel hjemme fra skolen med gutta, kunne vi konstantere at det fortsatt lekker vann på rommet til Tage. Nå kjenner jeg egentlig at det snart lekker vann fra "begeret" mitt også! Tåler ikke mye mer mtp alt styret i huset kjenner jeg.

Har fått avtalt et møte med sjefen i compounden på lørdag, så får vi se hva som kommer ut av det. Han skjønte ikke min frustrasjon der jeg stod å gråt åpnelyst... "you tell me Madam, we fix Madam". Vel " I don't trust you, you don't fix. You say again and again that you fix but you don't" måtte jeg svare han..... Vi har betalt husleie ut året, men seriøst så tror jeg vi bør se oss om etter noe annet... Jeg er oppgitt, lei og frustrert for å si det mildt! Jeg sa til sjefen sjøl i compounden at vi betaler for en villa med fire soverom, og at vi nå kun har to som er operative.

Her i Qatar tar alt lenger tid enn hjemme, "fix today" kan bli "fix next week". "we fix" kan bli "can't fix..."...

Over til noe mer positivt! Jeg leser om kuldegrader og snø hjemme. Her er det vanskelig å komme i julestemning, iallefall etter en dukkert i bassenget....






I morgen skal Geir og jeg på julebord med "norsk i Qatar".

3 kommentarer:

  1. Hei Lindis med familie. Her er det ikke mye julestemning akkurat nå gett. Regner og er lite koselig dessverre. Får håpe dere får litt snø mens dere er hjemme. Selv misunner jeg dere varmen. klem fra Veslemøy

    SvarSlett
  2. hallo:) her på Reff snør det store, våte snøfiller, men tipper de er borte i morgen. Nå venter vi veldig på dere. Gutta gleder seg og håper Tage er klar til å treffes!!! stor klem fra Siri

    SvarSlett
  3. Du får hilse typen, julebord på Cowi i kveld, har trent på å knyte bow tie i hele formidag, (ja stille på jobb.)

    Ps lykke til med hus, så mye som det lekker, kan en saktens lure på hvor mye regn dere har ? Eller er det kondens fra Aircondition. Hvis man setter temperaturen for lav i forhold til dugg punkt "regner" det fort av rør etc, fra ac anlegget. På krusskip tørker man luften i kombinasjon med høyere innetemp. Tørr luft oppleves mindre varm en fuktig

    Arnfinn

    SvarSlett