onsdag 7. desember 2011

Arabisk assembly

Dagen startet med arabisk assembly. Jeg blir stadig imponert over hva lærerene får de små til å gjøre! Det var sang, dans og historiefortelling på arabisk. De fleste av oss forstod ingenting, men vi satt nå der og smilte og klappet for våre søte små.


Samlingen er i gang

Trym og de andre "uke bursdagsbarna" ble sunget for.  Dette er fast prosedyre på assembly. Hver uke kommer barna som har bursdag den uken frem og blir sunget for. Da synges det på både engelsk og arabisk.


Trym måtte si navnet sitt, hvor gammel han er, favorittfarge og favorittmat......

Jeg er i full gang med å prøve ut Aspire. Etter gårsdagens time med mage/rumpe/lår var både fremsiden av lår, samt rumpe ganske mør... Men, etter dagens intervalltrening på mini trampoline føles det litt bedre. Smerte!! I morgen skal jeg prøve zumba... Det er 20 år siden glansdagene på Trimsenteret i Fredrikstad, og jeg hadde helt glemt hvor artig det er å trene i sal. Her nede har det vært mye løping på mølle, og jeg har savnet uteområdene på Hvaler. Tror det blir fint å trene på et senter igjen.

Da jeg kom hjem og skulle parkere, var det 9 indere på utsiden av døra. To som stod å skulle demontere et kumlokk, mens de 7 andre stod å så på. En av de var tydeligvis en "formann". Jeg måtte spørre hvorfor han trengte 7 stk til å stå å se på..... Fikk ikke svar! De var fra et firma som leverer internett til compounden. De skal vistnok utbedre hastigheten. Jeg kan skrive under på at det trengs.

Etter et par minutter kom det to andre indere å ringte på døra. De skulle innstallert noe innomhus for å få denne raskere internett hastigheten . På et tidspunkt ga jeg opp med å prøve å forstå engelsken deres. Jeg fikk med meg at det tar en måned før det er operativt. Bortsett fra det, var det ikke mye jeg forstod av engelsken deres. Jeg prøvde å forstå, men nei! Hva han prøvde å forklare for meg er fremdeles en gåte!!! Jeg ser vi har fått noen nye bokser på veggen og gutta har oppdaget at vi ikke lenger har tv signal.... Kanskje "huke" tak i et par andre dersom jeg ser noen i morgen.

Trym har hatt med seg Sofie fra Holland hjem i dag. De har lekt og hatt det helt topp sammen.




Da gutta skulle legge seg, var det ikke strøm på Tage sitt rom, og heller ikke på vårt soverom. Ikke nok med det, men det dryppet vann! Denne gangen fra rundt taklampen på rommet til Tage. Da jeg slo på sikringen igjen, gikk det 2-3 minutter før lyset ble slått av igjen. For å gjøre en litt lang historie kort, så har vi altså hatt besøk nå i kveld for å få utbedret dette... Men, selvfølgelig kan de ikke få gjort noe med det nå. Vi får tro noen kommer i morgen igjen. Blir så lei så lei!!!


Ivrige med hårsveis om dagen....

Geir er fremdeles på jobb i skrivende stund, og gudene vet når han kommer hjem. I dag skulle han på møte her og møte der, så leverandørmiddag (?) før.... Tja!?

I morgen er det helg igjen, og om 8 dager setter vi oss på flyet til Gardermoen. Gutta har hatt nedtelling siden 1.desember;0)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar