mandag 12. desember 2011

Julegaver

Jeg er støl! Etter et par timer med "lift and burn" og "boot camp" er jeg mørbanket, og nå i kveld har jeg seriøst vondt i kroppen.... Mentalt er det kjempekjekt å prøve noe nytt, men fysisk er ikke kroppen helt klar.

I formiddag har jeg vært i Souqen å kjøpt julegaver. Det er så kjekt å gå rundt der å se på alt det forskjellige de har å selge. Stemningen er herlig. Å gå rundt å trekke inn lukter fra forskjellige krydder og sterke parfymer er fortsatt eksotisk.

De gamle mennene står side om side med den yngre generasjonen i hver sin basar bod. De eldste ligger som regel og småsover, men snakker vi til de våkner de fort. Om det blir handel eller ikke, er de like blide. Ingen sure miner, og alltid et smil på lur. Jeg kan gå i fred uten å bli "påpakket" alt mulig som jeg ikke er interessert i.

Etter en runde i basarene på egenhånd, traff jeg på Anne og Janet. Da ble det lunch med jentene girls i Souqen også.

Etter lunch, møtte jeg et følge på 6-8 mennesker. Deriblandt en med kamera som filmet. Den ene damen som var med spurte meg om jeg snakket engelsk. Hun var nysgjerrig på om det var et frukt og grønnsakstorv i nærheten. Vel, jeg kunne fortelle at de da eventuell måtte ut av byen. Da hun spurte videre om det var verdt turen, måtte jeg ærlig svare at "I realy don't think so....". Da jeg gikk over parkeringsplassen en liten stund senere, stod det 7-8 Mercedes på rekke og rad sammen med flere biler fra trafikk politiet. Mon tro hvilke celebre jeg hadde pratet med...




Fra skolen gikk turen til en park like i nærheten. Må fortelle at gresset i parken var nygjødslet, og det var ikke med kumøkk men med KAMELmøkk!  Lukta fælt........ I parken var vi sammen med flere fra Trym sin klasse. Det var Liam fra Sør-Afrika, som hadde invitert til "playdate" fordi han og familien reiser hjem for godt nå til helgen. 4 år i Qatar var gått veldig fort fortalte mamma'n. Sørg for å tilbringe tiden med positive mennesker, og du vil elske livet i Qatar kunne hun fortelle meg.



Vel hjemme, etter å ha vært ute et par timer i 20 grader, men med litt kald vind er jeg skikkelig frossen!!!!! Herregud, hvordan skal det gå med oss til helgen? Kjenner det blir tidlig kveld i dag også....

I morgen er jeg blitt invitert med på konferanse av en av de andre mammaene på Compass. Temaet er "Promotering av kvinner i framtidens Qatar". Gleder meg.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar