fredag 23. desember 2011

Familien samlet

Gråværet har kommet for å bli kan det virke som......Det er julevær i Fredrikstad! Når jeg tenker på barndommens jul og vær, kommer det bilder av tåke, våte veier og grønne gressplener. Snø på julaften hørte til unntaket slik jeg kan huske julen dengang. Allikevel klarer jeg ikke la være å ha ønsker om hvit jul i år også, men den kampen må jeg innse som tapt.



Lille julaften har for guttas vedkommende vært tilbragt innendørs. De hadde sterke meninger i morges om at de overhodet ikke ville være med på noe i dag. I dag har de hatt pysjamas dag! Det vil si at pysjen har vært på hele dagen... herlig, jeg er nesten litt misunnelig.

Svigermor og jeg har gått tur på Asmaløy i kjente og kjære omgivelser i dag. Øya er savnet, helt klart. Gleder meg allerede til turdaten jeg har med Christin på øya 2.juledag.

Geir landet i dag, nøyaktig en uke etter oss. Han kunne meddele via SMS at turen fra ankomsthallen gikk direkte til baconpølsa på Narvesen!! Vi fortsatte med gris, og spiste ribbe til middag i kveld. Vi får håpe at fordøyelsen takler all grisematen......

Nå har freden senket seg på Bukkholmen, og vi er nesten fulltallige... Lars Thomas feirer jul hos onkel og tante i Dalen og svigerfar er i Ålen. Vi kan ikke unngå å tenke på at de ikke er her sammen med oss.


Skal tidlig krøkes med avislesing....

Jeg ønsker dere alle sammen en fin juledag i morgen. Håper dere får alt dere ønsker dere.... Nå er det Grevinnen og hovmesteren.
   

2 kommentarer:

  1. Deilig med pysj hele dagen :) Elia hadde pysj frem til kl. 14 han. Da kom Michell og ville ha han med ut..godt og komme seg ut litt.. Kos dere i julen :-)

    SvarSlett