mandag 26. september 2011

Varmt

I dag tenkte jeg at jeg skulle skrive litt om varmen. Den er nemlig en utfordringer her nede.. Ikke bare er det varmt, men det er også høy luftfuktigheten. Det er for eksempel fortsatt for varmt til å sitte ute på kvelden. På dagtid opplever jeg det som at det er en føner som blåser mot meg når jeg går ut av døra... Den kjente jeg for første gang da vi gikk ut av flyplassen, og det er ingen som har slått av den føneren ennå for å si det sånn!

Prøvde å sitte litt ute tidligere i kveld, men rømte fort innomhus. Nå om dagene er temperaturen rundt 40 grader. Mot slutten av uken skal den falle til rundt 30 grader, og det ser jeg virkelig frem til. Som jeg har nevnt tidligere, er det ingen av gutta som klager. Vel, Tage kommenterte det på trening sist gang stakkar! På dagtid beveger vi oss minst mulig ute. Høres helt merkelig ut for dere hjemme..

Jeg går et par hundre meter til treningsrommet når jeg skal dit, og da er jeg allerede litt svett.. På eftermiddagen er vi som regel ved bassenget og bader. Det er ikke så mange andre der, og antgelig er det vel pga varmen. Ofte blåser det litt, og det hjelper absolutt på. Gutta er mer i vann enn på land, så det er jeg som ligger å svetter som en flodhest på land.

Jeg har vært innom temaet handling tidligere, og da tenker jeg på matvarer. Jeg bruker lang tid på å finne hvilke varer jeg skal ha, og hvor de befinner seg i butikken. Grønnsaker har de fra alle verdenshjørner, så det er et rikt utvalg. Som jeg også har nevnt tidligere ikke alltid av bra kvalitet.. Utrolig mye spennende, men jeg vet jo ikke hva jeg skal bruke de til!!! Kanskje et matkurs kunne vært en aktivitet for meg her nede?

Geir jobber og jobber, og kommer hjem i seks sjutiden... Vi håper og tror det blir bedre når de blir flere om arbeidsoppgavene.

Nå prater gutta betydelig mer engelsk enn for noen uker siden. Veldig spennende å følge de.. I bilen hjem fra skolen i dag pratet de om hvor mange venner de hadde på skolen. Jeg blir så glad når de prater ivei om de forskjellige guttene de har blitt kjent med. Tydelig at den intensive engelskundervisningen gir resultater. De har ikke blitt overkjørt med lekser, så de leksene de har, har gått greit. De har heller ikke så veldig lyst til å gjøre lekser, men slik var det ofte hjemme også.

Vil avslutte med å si at det er mange av dere som ikke får til å legge inn kommentar
desverre.. Skal se om jeg kan få lagt inn en "smørbrødliste" på hvordan dere kan gjøre det. Det har derimot vært veldig koselig med alle tilbakemeldingene på Facebook og mail.
Tusen takk alle sammen ;0)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar