mandag 19. september 2011

Privatsjafør

I morges var vi på foreldremøte i klassen til Tage. Læreren hans, Mrs Djedid er fra Skottland. Hun snakker fort og med skottisk aksent, så da var det bare å følge med... Skjønner at Tage har vanskelig med å forstå. Jeg opplever at vi blir nedlesset med informasjon fra skolen. Det er papirer og utfyllinger av skjemaer daglig. Det er det vel mye av hjemme også, men selvsagt lettere å ta innover seg når det er skrevet på norsk.

Guttene er nå meldt på "etter skolen" aktiviteter 2 dager i uka. De kunne velge alt fra golf, ridning, "allidrett" til førstehjelp og matlaging mm.... Mye å velge mellom. Trym går for Lego og "allidrett", mens Tage ikke egentlig var helt klar på hva han ønsket. Han er meldt på "allidrett" og noe annet idrett... Prøvde å foreslå drama eller førstehjelp- men er vel ikke helt han!

I dag benyttet vi oss av privat sjafør når gutta skulle hjem fra skolen. En inder kom å henta meg, kjørte meg til skolen, venta mens jeg henta gutta og kjørte oss hjem. 45 minutters jobb og 90 nkr... Fungerte veldig greit det, og det blir vel samme opplegget i morgen.

Gutta er veldig ivrige på å gå i bassenget etter skolen. Ikke så rart i denne varmen. I dag har temperaturen sunket til under 40 grader, oG ifølge noen andre mammaer på skolen begynner det å bli ganske levelig her nå. Jeg syntes fremdeles det er altfor varmt, men det har skjedd noe med varmen siden vi kom.

I morgen skal Trym på utflukt med klassen. Litt usikker på om han syntes det er stas. Skolen gutta går på har to avdelinger i byen, og det er den andre avdelingen og 2.klassingene der som Trym og klassen skal besøke morgen.

Vi har problemer med Internettforbindelsen i huset, og jeg får ikke koblet den andre maskinen opp til nettet. Får desverre ikke lagt til bilder i dag heller.... Jeg som hadde tatt bilde av gutta i gata på sparkesykkelen og megahandlevognen jeg kjøpte sent i kveld... De får komme en annen kveld ;0))

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar