onsdag 21. september 2011

Tage på fotball

I dag har jeg vært rundt i byen og sett på hus i forskjellige compounder. Jeg sitter nå med inntrykket av at det er utrolig mye forskjellig å velge mellom og store variasjoner på hva de ulike har å tilby. Jeg kan konstantere som mange har fortalt oss, nemlig at compounden vi bor i er GRØNN og FRODIG!! I ørkenland er det mye sand, stein og betong. Jeg skal også se på noen i morgen, og fredag skal vi besøke noen dansker i en annen compound. Da vil vi ha litt å sammenligne med vil jeg tro. Flere bruker lang tid på å finne et sted man ønsker å bosette seg her nede. Veldig kjekt å få anbefalinger av andre som har erfaring her nede.

Geir har det rimelig hektisk på jobb om dagen. De har et lite bemanningsproblem slik jeg har forstått det. Vi får håpe det løser seg etterhvert. Han er  iallefall stort sett blid og fornøyd, og trives med jobben her nede. Det er flere spennende prosjekter som han liker å jobbe med, og nok av utfordringer.

Jeg begynner så smått å komme inn i en viss hverdag. Jeg kjører gutta til skolen 0730,  og trener når jeg kommer hjem igjen. Gutta blir henta igjen klokka 1330, så timene frem til det går rimelig fort.

Jeg har også vært å besøkt et par norske jenter i deres compound. Der var det veldig ok, så kanskje vi ender der? Hvem vet... De kunne også fortelle om hvordan vi eventuelt kan ha det med tanke på hushjelp. Kanskje ikke så mye å lure på, når "Maria" kan komme hit å stelle i huset for 35 nkr i timen....

Den store happeningen i eftermiddag har vært Tage og oppstart på fotballtrening. Det er vel ingen som lurer på om han var klar for det;0) Den første vi så når vi kom dit i dag var treneren til Trym. Han kjente Trym igjen og til og med navnet hans, så Trym ble så glad. Når han fikk vite hvor gammel Tage er, sa han høyt og fort "o' my god, what do you feed this guys with"?  Han kommenterte nemlig høyden og alderen til Trym også når han trente på søndag. Jeg måtte jo bare svare at de er norske vikinger og at pappaen er høy...

















Tage fikk dribla litt og vist seg frem,  så han var selvfølgelig strålende fornøyd med treningen.

I morgen er det helg igjen. Jeg skal på lunch med de norske damene, og på kvelden får vi besøk av en svensk kvinnelig kollega til Geir... Får fyre opp grillen vel og håpe det er levelig ute;0)

2 kommentarer:

  1. Hei !

    Morsomt å lese bloggen deres og mimre tilbake til gamle dager. Vel, gamle og gamle, det er jo ikke mer enn 8 måneder siden jeg selv kom hjem til Fredrikstad fra Cowi oppdrag på Qatalum.

    Er den kvinnelige svenske kollegaen som er på besøk i dag Maria S? Dere får hilse henne så mye, vedder på at hun knuste GT i gocart på Villaggio tidligere i måneden (c:

    Sukk, Villaggio ja, med Tivoli, gocart og middag på TGI Fridays, det var dager det.

    Morsomt å se igjen steder man har vært og folk man kjenner igjen. Dere får henge dere etter Carsten og Lars på turer i helgene, da får dere se hele landet på kun få uker.

    Merker at jeg savner å vandre rundt nede i Souq'en i helgen, ta en juice og en kaffe, lese en bok og gå rundt og titte, gå turer langs vannet bort til Doha City Center og god mat på The Maze med tidligere nevnte svensk kollega M. Virker veldig lenge siden allerede.

    Flott at GT har masse å gjøre der nede, han får fixe et større rør/mekanisk prosjekt der nede så tar jeg en runde til jeg (c:

    Synes knøttene deres er skikkelig tøfee, vi har selv gutter på 6 og 9 år her hjemme.

    Kos dere med helg i morgen og hils trønder'n

    SvarSlett
  2. Hei Tage.
    Vi har sett at du har begynt å spille fotball. I dag er vi lei oss fordi FFK tapte mot Brann i cupen i går:( Hva heter laget du spiller på? lurer Herman på. Hva heter treneren din? Er det ikke veldig varmt å spille fotball der nede?
    Bruker du solkrem? Vi synes at du har blitt brun. Michelle lurer på om det finns noen farlige slanger rundt der dere bor?

    I morgen skal vi ha naturstidag ute på Storesand, vi kommer til å savne deg på gruppa:) Har du det fint? spør Maja. Har du fått noen nye venner? Hvor lenge går du på skolen? Er det mye lekser? Pleier du å smøre matpakke eller får du mat på skolen?

    Vi har jobbet mye med tema og prosjekt, og snart skal vi få fisker i akvariet vårt:) Vi skal kanskje lage en fest nærmere jul, kanskje du kommer hvis du er hjemme. Nå er den værste stormen over, men det begynner å bli høst og kaldere.

    Vi gleder oss til å høre fra deg.
    Hilsen fra alle elever og lærere i 3 klasse på Floren:)

    SvarSlett