torsdag 29. september 2011

Compass International School Doha

Starter med å legge ut noen bilder fra skolen gutta går på.....

Hovedbygget. Ligger rett foran oss når vi har gått gjennom skoleporten. Trym har klasserom i et bygg bak hovedbygget.


Bygget hvor Tage har sitt klasserom, samt "ventesonen" til høyre.


Gymsalen rett frem. Lekeplass og en liten fotballbane til venstre.


I dag har jeg vært på jentelunch igjen. Ukene går fort her nede også.... Syntes ikke det var lenge siden forige uke, da jeg la inn ett bilde fra gjengen. I dag var vi ca 15 stk. Koselig;o)


I eftermiddag har gutta og jeg vært å bada. Veldig mange i bassenget i dag, så det var mye liv og røre. Trym svømmer veldig bra nå, men vil ikke ta av seg ringene på armene. Prøver å motivere han for å prøve seg uten, men han må nok bli klar selv før de blir lagt bort.


Geir kom hjem med en Kia Sorento i dag, og det blir vistnok den han skal bruke fremover her nede. Jeg har et veldig uanstrengt forhold til bil her. At den går fremover og at den er "passelig" stor holder lenge. Passelig stor her, er stor hjemme. Her kjører de fleste VELDIG store biler. De fleste, og meg inkludert ville ikke følt seg trygg i en stor stasjonsvogn for å si det sånn! Jeg ser daglig bilkollisjoner, eller passerer noen som har kollidert....

Dersom uhellet er ute er det politiet som bestemmer skylden! Ved små uhell kjører de involverte til nærmeste politistasjon. Der blir skyldspørsmålet avgjordt og det blir fyllt ut forsikringspapirer. Ved større uhell må en ringe politiet som deretter dukker opp på skadestedet. Får håpe jeg unngår å komme i en slik situasjon. Ser litt håpløst ut når det står en liten folkemengde med menn i dish dash og omringer bilen til en stakkars uheldig "innvanderer"...

I morgen blir det tur til ørkenen. Store og små gleder seg;o)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar