søndag 18. september 2011

Trym scoora

I dag har jeg fått pakket ut resten av tingene våre og fått dem på plass i skuffer og skap. Vi syntes alle det er godt med bedre plass og litt grønt rundt oss....




Gutta er i full gang med legobygging på rommet til Trym, og det blir nok lenge til det gulvet er fri for lego igjen....



Gutta var veldig enige i hvilket rom de skulle ha når vi kom til huset. Men, da de skulle legge seg i går kveld ville begge helst ha hatt rommet nærmest Geir og meg! Tage har rom 3 meter lenger nede i gangen enn Trym fra vårt rom, så det var selvfølgelig veldig urettferdig. Det skal også sies at vi ikke er plaget med nattebesøk i senga....

Vi har noen utfordringer mtp transport i ukene som kommer. Med en bil, og gutter som skal bringes og hentes den ene retningen til skolen, og Geir som skal på jobb den andre retningen blir det et lite puslespill. Vi kan desverre ikke få kjøpt oss bil før Geir får permanent oppholdtillatelse. Frem til det, blir det enten drosje kjøring eller leiebil noen uker fremover.

Tage kom smilende imot oss når vi hentet han på skolen i dag. Han var fornøyd med skoledagen, og mest med svømming i siste timen. Så godt å se han blid og fornøyd. Begge gutta skal i 3 uker fremover ha intensiv engelsk undervisning. De, og andre med lite engelskkunnskap vil bli tatt ut fra klassen sin når de andre har fransk. Etter disse ukene vil de også kunne få ekstra hjelp dersom det vil være behov for det. Dette høres veldig lovende ut syntes jeg. Hver dag kommer de hjem med nye ord og spørsmål rundt engelsktalen. I dag var det hjemmelekse med lesing, og den gikk iallefall veldig greit;o)

I eftermiddag oppdaget jeg en firfisle på det ene soverommet. Dere som kjenner meg godt vet at jeg ikke er begeistret for småkryp. Jeg ringte Geir i panikk, men ingen svar- og heller ingen hjelp. Han var jo på jobb. Hallo!! Jeg viste råd- jeg ringte de som kommer å bytter lyspærer og diverse. Diverse er vel å ta ut firfisler tenkte jeg...Så jeg ringte- og sa vi hadde ubudne gjester. "Kåre" kom, fikk 10 Riyaler og tok med seg firfisla. Godt det er hjelp å få.....

Trym har hatt sin første fotballtrening i eftermiddag. Må være ærlig å si at vi var litt spente på hvordan det skulle gå. Hjemme på Hvaler var det litt både og med interessen. Han var mest ivrig hjemme i gata med Tage. Så etter å ha meldt han på frem til sommeren og betalt nesten 4000 nkr håpet vi på positiv respons. Og gjett om vi fikk!! En overivrig Trym som ble flytta fra sin opprinnelige gruppe til en mer erfaren. Der slo han like godt til med dribling som ingen av oss har sett før, og til og med scoora! Hva skjer æ???? Ble så utrolig glad på hans vegne.. Dette gjør godt for Trym. Siste han sa i kveld før vi sa natta var "når er det trening igjen?".



Avslutter innlegget med et bilde av kattene som fulgte huset- desverre. De er litt vel frempå og ganske aggresive til tider... Ikke akkurat norsk skogskatt. I følge tidligere beboere prøvde de seg med å ikke gi de mat, men de ble her allikevel. Så, da gikk jeg også å kjøpte en pose kattemat da. Aldri sett noen katter spise tørrfor så fort!


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar