torsdag 15. september 2011

Norsk i Qatar

I dag gikk det litt bedre med Tage. Ingen tårer. Puh...

Trym har hatt en fin dag på skolen sier han, og han syntes det skal bli helt greit å dra tilbake på søndag. Han fikk kommentar i boka si i dag om "super start to year 2 Trym!" Stas!  Første skoleuke er over og vi er i mål. I araberverden tar vi helg i dag. Fredag er søndag og lørdag er som lørdag hjemme. Første dag i uka er som jeg sikkert har skrevet før, søndag.

Jeg har vært på lunch med norske damer som bor i Qatar i dag. De har fast møtedag på torsdager, og jeg tror nok jeg vil delta på disse lunchene. Damer i ulike aldre. Ei dame hadde bodd her siden 1999!! Hjelp..... hun begynte å bli lei sa hun. Kanskje ikke så rart. Andre hadde bodd her i noen år, og ei i et par uker. Jeg "vant" med kortest fartstid i landet. Trivelige damer.

Gutta og jeg har vært å bada i compounden etter skoletid i dag også. Trym har ikke lært seg å svømme, men nå går det bedre og bedre for hver gang han er i bassenget. Jeg prata med ei engelsk dame ved poolen som hadde mye på hjertet... Hun kunne fortelle at det var mange gutter på Tage og Trym sin alder der, så det hørtes jo bra ut.





Vi har ogå vært å kjøpt bilstoler til gutta i kveld. Nå sitter de tryggere og litt høyere. Bilkjøring og sikring av barn i bil er et kapittel for seg desverre. Her "går" mange unger løs i bilen, mens far og mor sitter fastspent med sele. Utrolig men sant. Har flere ganger observert barn i fanget på sjaføren, stående mellom førersetene eller halveis liggende inntil bakruta. Kan nok ikke henge meg opp i det, ikke så mye jeg kan gjøre for å forhindre slikt....

Nå er det "Regner kjøttboller" på film.  Vi kjøpte "Rio" første dagen her, og den har blitt spilt x antall ganger. Så da var det helt greit med et filmskifte...

I morgen skal vi besøke en dansk kollega til Geir i deres compound. Da blir det bading og grilling ifølge Geir...  Temperaturen var i dag 37 grader ifølge radiodama, varmt men greit å oppholde seg ute. Jeg lå til og med en liten stund i sola i dag uten å besvime;o)

3 kommentarer:

  1. Så godt å lese!! Dette kommer til å bli superbra:-) men håper ikke det blir så bra at dere har tenkt å bli like lenge som hun som har bodd der siden -99.. God helg, masse klemmer:-)

    SvarSlett
  2. Denne kommentaren har blitt fjernet av forfatteren.

    SvarSlett
  3. Denne kommentaren har blitt fjernet av forfatteren.

    SvarSlett