tirsdag 27. september 2011

Flytte, men hvor???

Nå går det bedre og bedre med gutta på skolen. Artig med hvordan de snakker engelsk både seg imellom, og med Geir og meg. Jeg benyttet anledningen til å spørre engelsk læreren til Tage om hvordan det går, da jeg så han i skolegården i eftermiddag. Joda, han kunne fortelle at han var "pleased" med Tage. Han virket mer glad og fornøyd nå sa han(Trym har en annen lærer).

Min store fritidssyssel, er å jakte på ett nytt sted å bo... Vi har vel (eller jeg) funnet ut at vi ønsker å bo i en compound hvor det blandt annet bor andre elever fra samme skole, samt gjerne noen fra Skandinavia. Rart med det er altså. Da må vi desverre betale litt selv i tillegg til det Geir får dekket gjennom jobb. Ikke ønskelig mtp huset hjemme på Hvaler som står tomt og som vi betaler på... Men, skal vi bli her må vi trives alle sammen og gutta må blandt annet ha lekekompiser i compounden. Det ordner seg, tenk positivt sier jeg til meg selv om dagen.

I morges var jeg å så på en compound som var helt ny. Kjempelekkert hus! Liten compound og få som hadde flyttet inn. Det var et flott basseng og fine treningsmuligheter også... Men, alle advarer mot helt nye compounder pga barnesykdommer. Og- de er det vistnok mange av her nede skal vi tro på alt som blir sagt!  Klør meg i huet altså.... Nå har vi sagt opp huset her, så vi må finne noe annet iløpet av nærmeste fremtid. Geir bare jobber om dagen og er egentlig ikke så deltagende i dette.

I eftermiddag var vi med Anne, Mattias og Kristian hjem fra skolen (de fra Stavanger). Her bor de....


Jeg måtte sjekke ut litt mer angående husene, samt at jeg prøvde å prute litt på prisen. Det gikk desverre ikke. Vel, de kunne leie det ut litt billigere dersom vi skrev kontrakt på 2 år, men det kan vi ikke gjøre! Gutta syntes bassenget var supert, og kosa seg ;0) Matserveringen var bra den også.........


























I morgen er det "after school activity" igjen og deretter fotballtrening på Tage. Jeg skal ut å kjøpe "brukte" planter i morgen tidlig av ei som skal flytte fra landet... Blir spennende å se om det er noe å bruke penger på. I Qatar kan man få kjøpt det meste brukt siden det er så stor gjennomtrekk av mennesker som kommer og drar.. Uteplanter kan derfor kanskje være lurt å kjøpe brukt tenker jeg. Høres egentlig rart ut å skrive brukte planter, men men.... Vel, dere får høre hvordan det gikk i morgen.

1 kommentar:

  1. Spennende med husjakt:-) og brukte planter.. Artig å lese hver dag, savner deg:-)

    SvarSlett