onsdag 28. september 2011

Tage opptur;0)

Har problemer med å laste ned bilder i kveld... Gir opp etter x antall forsøk;0((

Plantehandelen min i dag ble resultatløs desverre. Vel, jeg møtte ei kinesisk dame på en avtalt møteplass. Kjørte etter henne i 15 minutter. Gjennom lyskryss på lyskryss, videre rundt noen rundkjøringer og til slutt noen svingete veier før vi endte opp ved en gedigen villa på kanskje en av byens bedre tomter?!

Der kan jeg fortelle at det var planter ja.... De hadde tidligere bodd i Kairo, og derfra hadde de tatt med seg noen kjeramikk potter som veide sånn cira ett halvt tonn hver!!! Hun hadde 8 slike potter, og skulle jeg kjøpt med meg de måtte jeg iallefall leid meg lastebil eller semitrailer;0) Hun ville helst selge de samlet. Jada, sa takk for titten og tok med meg vannflaska og kjørte hjem igjen. Flott hus da... Og lærte meg en ny vei i byen gjorde jeg også. Har jo tid til å "sulle" litt rundt jeg her nede.

Vel, det blir nok planter etterhvert men ikke i kjeramikk potter fra Egypt! Jeg har også vært ute for å kjøpe sytråd i dag. Fikk nemlig endelig skole shjortsene til gutta forrige dagen, og de var et par størrelser for store rundt midjen. Så, i kveld har jeg sydd inn de med nål og
tråd. Godt mamma kommer snart i tilfelle syingen ikke holder. Ellers så har jeg hørt rykter om meget rimelige arabiske skreddere i byen.

Tage har vært på trening igjen i dag. Nå har alle som begynte samtidig med Tage vært på en slags "kartleggingstrening". Det vil si, at treneren har brukt de tre første treninger til å finne litt ut hvordan de ulike befinner seg spillemessig. Så etter trening i dag, fikk Tage og to andre tilbud om å delta i en mer erfaren gruppe fra neste trening. Vet ikke helt hvordan det blir... Kan fortelle mer om dette etter Tage har prøvd ut. På lørdag blir det da ny gruppe
og nye muligheter. Ble jo litt stolt jeg da;0) Her det lek og morro, men også litt alvor.. Jeg sitter med en inntrykk av at alle blir ivaretatt på sitt nivå og at de kan utvikle seg
fra det nivået de er. Mye fotball her nå, men jeg vet det er flere av "fotballgjengen" som følger oss.

I morgen er det torsdag og helg igjen. Hurra!! Det ligger ann til ørkentur på fredag.. Tjoho

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar