tirsdag 20. september 2011

Grilling

Trym har hatt en fin dag på skoletur i dag. Som jeg kanskje har skrevet tidligere, jobber de med temae ferie i et fag. Om hvor vi reiser på ferie, hva vi tar med oss osv. De hadde "vært" i tax free butikken, fått navnelapp på sekken, laga seg pass mm. Han var en glad og fornøyd gutt når jeg hent han.

Trym har fått ukelekser denne uka, og de består av regneoppgaver og skriving... Samt litt gloser. Fått seg glosebok, og der skal han skrive med små bokstaver. Vekker gamle (og ikke bare gode) minner hos meg.... Vi må ta en runde med å skrive små bokstaver også, for det er han ikke helt i rute med. Tage derimot har ikke fått lekser denne uken. Jeg prata litt med læreren hans i dag. Jeg er jo nysgjerrig på om han i det hele tatt deltar i klassen, og det er foreløpig svært lite mtp verbal kommunikasjon. I følge læreren går det greit å kommuniserer verbalt etter noen måneder når utgangspunktet er slik som hos Tage. For å bli god i skriftlig engelsk går det ofte 2-3 år fortalte hun!

Vi håper og tror at den intensive engelsk undervisningen vil så frukter.

Etter skolen er det blitt veldig populært for gutta og meg å gå til bassenget. Da er det ikke mange å bader, så vi har god plass til å boltre oss. Trym svømmer med ringer nå, så det er bare et tidsspørsmål før han klarer seg uten. Vi må bare vente til han er klar.... Jeg prøvde meg på at han kan slå Tage med å klare å svømme når han er 6 år! Tage var ikke helt trygg på svømming før i fjor sommeren, og da var jo han 7 år. Tror han ble litt ivrig å slå broren.



Gutta rett utenfor huset....



                              I eftermiddag har vi grilla i bakhagen. Varmt, men levelig å sitte ute.



Utvalget på kjøtt og grønnsaker er ganske bra, men kvaliteten på grønnsakene er desverre ikke alltid så bra. Er i grunn overrasket over det, me de dyrker svært lite her i landet. Mye er importert fra Saudi Arabia og Egypt. Innkjøp av matvarer er et kapittel for seg det også... Bruker mye tid på å finne varer og hva slags varer jeg skal ha. Et sinnsykt utvalg på mye. Ordboka bor i veska og er grei å ha når jeg ha slede matvarer. Når en skal betale er åser alltid noen som pakker, og ofte nnone som legger opp varene på båndet for meg! Er det noe å innføre på Kiwi eller Bente? Kan jo bli bortskjemt med det;0))



I morgen skal jeg møte et par norske jenter i deres compound for å se hvordan de bor.. Jakten på en eventuell ny bolig er i gang. Nå er klokka blitt 2230 her nede (vi ligger en time foran nå, og to når dere stiller klokka tilbake) og svetten renner... Akkurat prata med foreldrene mine som fortalte om høstværet hjemme på Hvaler. De kunne også fortelle at de har vært å kjøpt flybiletter til Doha i oktober. Kunne ikke blitt mere glad!!! Hurra hurra....

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar