fredag 23. september 2011

Jentelunch

I morges gikk det veldig greit å gå fra gutta på skolen. Det er første gang ingen av de feller en tåre! Tage har de siste dagene gått inn i skolebygget alene og det har gått veldig fint. Trym derimot klamrer seg stort sett fast i meg og vil ikke jeg skal gå. Men, i dag gikk det som sagt bra med begge;0)

Jeg har vært på lunch med de norske jentene eller skal jeg skrive damene igjen i dag. Vi var 16 rundt bordet, og det var visst veldig bra oppmøte ifølge de som har vært med en stund. Koselig tiltak, og kjekt å få litt tips og bli kjent med andre norske som bor her.



Jeg har også vært å sett på en compound hvor to andre norske familier bor i dag. Den ene familien har to gutter som er litt eldre og litt yngre enn Tage og Trym. Det første som slo meg, var at det var litt langt å kjøre til skolen... Men, det var veldig mye annet positivt med stedet. Fint og stort bassengområde, stort treningsrom, ballbinge, butikk, lekeplass, trampoline mm.. Desverre var deg en litt liten bakhage! Men stor takterasse. Vi må rett og slett sette oss ned og tenke på hva vi vil ha, og hva som er viktig for oss. Vi tenker at det er viktig å bo et sted som gutta kan ha noen å leke med ute i gata og på lekeplassen. Vi som kommer i fra Norge er vandt med å være mye ute, mens andre nationaliteter oppholder seg mye innendørs og har andre døgnrytmer enn det vi har. Disse forskjellene ses her nede. Her i compounden vi bor nå er det lite barn ute i gata om kvelden desverre....

I dag er det veldig varmt igjen! Forrige dagen var det jubel fordi gradestokken hadde gått under 40 grader, men i dag har det vært veldig varmt og fuktig igjen. Med luftfuktighet på 44% er det hett. Egentlig ganske ubehagelig å sitte ute nå i kveld... Har måttet gå inn for å kjøle meg litt ned innimellom rett og slett! Hadde ikke trodd jeg kom til å syntes det var så varmt her.

Rakk en tur innom tivoli før butikken i dag også ... Her er et par gutter kledd i tradisjonelle mannelige bekledningen "dish dash".



V har hatt besøk av Helen, en svensk kollega av Geir og det ble langt på natt før vi gikk til sengs.....

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar