fredag 9. september 2011

Framme i Doha

Måneder med forberedelser er over. Vi har sagt "hade" til familie og venner i Norge og startet ett nytt kapittel....

De siste ukene på Hvaler uten Geir var utfordrende. Jeg har ikke vært sykepleier på sykehuset, men fulltidsbeskjeftiget som mamma, hushjelp og sjåfør og..... Huset vårt er nedvasket og klart for innflytting for potensielle leietakere. Det tok mye mer energi og tid enn jeg hadde trodd. Gutta har vært på skolen og aktive med fotball frem til avreise.

Det har vært mange spørsmål fra gutta. Hvorfor vi skal flytte, hvorfor dra fra fine Hvaler, hvorfor skal vi begynne på engelsk skole osv... Ikke så lett å svare på hvorfor vi gjør dette. Men det er vel eventyrlysten i Geir og meg. Lysten til å dra fra trygge omgivelser og prøve hverdagen i ett nytt og fremmed land. Qatar er et land i stor vekst. I løpet av 10 år, er det forventet en årlig befolkningsvekst på 100 tusen..... I dag bor det ca 1,7 millioner mennesker i Qatar som i areal er på størrelse med Østfold fylke!

Førsteinntrykket er at det er VARMT. Veldig varmt. Geir syntes ikke det er så ekstremt lenger, så da håper jeg at gutta og jeg også venner oss til det iløpet av et par uker.

Vi bor nå midlertidig i en leilighet sentralt i Doha. Stor og grei leilighet, men vi ser allerede frem til å flytte inn i huset. Vi skal dra å se på huset og compounden (boligfeltet) i morgen. Gleder oss til å se, har kjørt forbi i dag.... Forhåpentligvis flytter vi dit neste helg. Har gitt Geir klar beskjed om at det ikke blir aktuelt å vaske det huset før vi flytter inn!!

På grunn av den ekstreme varmen, beveger vi oss ikke ute mer enn strengt tatt nødvendig. Veldig rart. Har kjent på varmen i andre land på ferie, men aldri opplevd slik varme som dette.. Heten vi kjente i Tyrkia i ungdommen er ingenting i forhold Ragnhild;0)

I dag har vi vært på et kjøpesenter som skal forestille en italiensk by. Jeg konstanterte at mulighetene for shopping var veldig bra. Mange fine butikker og stort utvalg. Matbutikkene har et godt og variert utvalg. Veldig fornøyd med det kjenner jeg. Jeg er vel over gjennomsnittet opptatt av mat som mange av dere vet....

Dagen har vært full av inntrykk.... Nå er det Rio på film;0)

Sliter med å få lagt inn bilder fra iPad, men finner vel ut av det snart håper jeg..... Så da blir det uten bilder i dag.

Hilsen og klem Lindis

3 kommentarer:

  1. Så spennende dette blir Lindis!! Gleder meg til du får lagt ved litt bilder så vi får se hvordan dere har det.
    Hilsen Ingvild

    SvarSlett
  2. Hei store og små!
    gutta og jeg synes dette her høres spennende ut!! vi gleder oss til å følge med dere.
    Tage!!
    vi tapte kampen mot Kråkerøy, 11-2. vi savnet deg!! mamma hadde med seg hornet, så vi fikk jo tutet to ganger. da tenkte vi på deg. vi skal få en egen mailadresse, så kan vi skrive til deg. Hils Trym og lykke til på ny skole.
    hilsen
    Herman og Felix

    SvarSlett
  3. Hei Lindis!
    Kjekkt med blogg:-)
    Godt "å høre" at dere er vel fremme på reisemålet.
    Lykke til ..........
    Nå gleder jeg meg til fortsettelse:-)
    mvh
    Lisbeth N(Intensiv)

    SvarSlett