onsdag 18. april 2012

Service....

Trym hadde fire fisker i akvariumet i morges. Da vi kom hjem fra skolen i eftermiddag, var det bare tre igjen! Hvor den fjerde har blitt av, er det ingen av oss som vet. Det vi derimot vet, er at den er blitt spist opp av en av de andre. Er det mulig det æ? Den var riktignok liten, men vi trodde ikke at den kom til å bli spist...

På Tage sitt rom, var akvariumet fix ferdig i morges. Skilpaddene var litt skeptisk, men nå litt senere på dagen er de mer fornøyde. I det gamle "huset" sitt lå de bare i ro stakkars. I dag har jeg vært innom å obserert de (endelig ett oppdrag) flere ganger, og de har vært på svømmetur! Jeg tror det nye akvariumet blir veldig bra for de...

For ett par dager siden prøvde jeg å få utført service på Touareg'n på ett VW quickservice. Det fikk jeg desverre ikke gjort, og jeg fikk etterhvert vite at området er stengt på ubestemt tid pga fare forbundet med besinstasjonen like ved! Eh... Glad vi ikke bor i nærheten for å si det sånn. Jeg så jo at stedet var tomt for kunder da jeg skulle kjøre inn, men jeg så noen som "jobbet" på besinstasjonen. Alle inngangene til området var også stengt, men jeg ante råd og kjørte inn der vi skal kjøre ut! Jeg skulle ha utført service på bilen for søren! Jeg så jo ikke at hele området var avstengt. Det var først etter at jeg ble stoppet av politiet inne på
område at jeg så at "alt" var stengt, og at det var reparasjonsarbeid som ble utført...

Det gikk heldigvis godt. Jeg fikk ikke bot, men pekefinger og tilsnakk! "Not allowed Madam", "leave the area Madam". Istedet for å komme meg bort så fort som mulig, begynte alle unnskyldningen om at jeg jo skulle ha utført service på bilen... Herregud at jeg ikke lærer! Onkel politi litt oppgitt da han måtte gjenta at jeg måtte forlate område. Det var først når en som snakket litt bedre engelsk fikk forklart meg om situasjonen at jeg kjørte!! Krydder i hverdagen slike opplevelser...

I dag hadde jeg en ny runde for å finne VW servicesenter. Det er liksom min jobb det der... Verkstedet er lokalisert i "industrial area" i Doha. Ett området som selvfølgelig bærer preg av industri. Veiene ble dårligere jo lenger inn i området jeg kjørte. Det var falleferdige hus og små boligkompleks som så vidt holdt sammen. Det ene bilvraket var værre enn det andre, og det var menn. Jeg så kun menn! I biler og langs veiene. Det hører med til historien at
verkstedet jeg skulle til har lokale langs hovedveien. Det var først når jeg kom "innover" i området at "baksiden" dukket opp. Ekkel plass rett og slett....

Kontrastene er store her i Qatar også. De lokale har det jo bra så klart, men alle fremmedarbeiderne har det ikke bra. Men, i forhold til hvordan de ville hatt det hjemme i sitt eget hjemland er det bedre... Når jeg begynner å tenke på det, tenker jeg også på hvor utrolig heldige vi er som er født i Norge!

Langs veiene her i byen går det gulkledde menn å plukker søppel! Vi ser de hver dag når vi er ute å kjører... De er gule fra topp til tå. Til og med skjerfet de har foran munnen er gult! Er det noen som virkelig fortjener noen Rialer i hånda, så er det de!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar