lørdag 28. april 2012

Inland Sea

Må ærlig innrømme jeg er litt oppgitt av blogspot... Får ikke kjøpt mer lagringsplass foreløpig, men jeg håper de svarer meg fra support fortere enn svinn! Ikke like stas å skrive om en dag i ørken uten å legge til bilder.

Men de fleste av dere vet jo hvordan det ser ut i sandkassa...

Vi har hatt en deilig dag i sammen med danske Lars, Tina og Vibeke. Målet vårt var å kjøre til stranden ved Inland Sea, og der var vi i flere timer. Herlig å komme seg ut av byen nå i varmen.

Sjøen har ikke rukket å bli varm ennå, så det var riktig så avkjølende med 25+ i sjøen... Dette høres jo helt merkelig ut for dere der hjemme, men når det er mellom 35 og 40 grader i skyggen, er 25 i vannet ganske avkjølende!

En lokal stoppet ved campen vår å delte ut fisk da vi skulle reise hjem. Hverken Geir eller jeg var klare for å rense fisk da vi kom hjem, så den gikk rett i fryseren. Kjenner egentlig at jeg har blitt bortskjemt med å få fisken ferdig renset og filitert i butikken, så det fristet ikke å rense fisk da vi kom hjem. Får tro jeg vil gjøre det ved ett senere tidspunkt slik at fisken blir fortært.

Vanligvis så "myldrer" det av biler i ørken, og spesielt når vi kjører hjemover i tre- fire tiden. I dag følte vi at vi var alene der ute, og møtte svært få andre. Vi har aldri opplevd en tur i ørken så stille og befriende... Vi kunne høre over til Saudi Arabia! Dette er vår "ut på tur i naturen" opplevelse, og er ett så veldig annerledes alternativ til skogen og fjellet. Skal man ut i naturen i Qatar, så reiser man til ørkenen.

I morgen starter en ny uke med nye muligheter... Geir skal på jobb å tjene penger og gutta skal på skolen. Jeg har planer om trening, frokost i Souqen, strandtur og utflukt med norskegjengen. Nei, jeg har jo ikke tid til å jobbe jeg...






Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar