tirsdag 17. april 2012

Tage 9 år!

Enn at det er 9 år siden vi ble foreldre for første gang! Som regel pleier vi å si "så fort tiden går, hvor har alle de årene blitt av"! Jeg syntes egentlig at det er en evigheten siden Tage ble født...

Når jeg ser tilbake på årene som har gått, har familien vår gjort mye forskjellig. Flytting, reising, jobb, husbygging, videreutdanning..... Å Flytte fra Trondheim var en ting, men å reise fra Hvaler, for å komme helt hit til Qatar er den største utfordringen vi har tatt. Vi angrer ikke!

I dag er det Tage sin dag og han fikk bestemme slik som Trym gjorde, hvor vi skulle spise middag. Han er ikke like opptatt av estetikk og god mat som sin bror, så valget ble Mc Donalds. Bursdagsfeiring med gutta blir førstkommende lørdag på Qatar bowlingsenter!

Det ble hamburger til middag på oss alle sammen i dag, og til dessert tok vi en bowlingrunde med milkshake! Utrolig hvor stor stas det er å bestille seg en milkshake når vi bowler... Det ble seier til Geir, etterfulgt av Tage, så Trym. Og jeg, ble til slutt- igjen! Tror kanskje det var flaks sist da jeg fikk så mange poeng...

Tage fikk seg nye fotballstøvler og en cricket kølle i gave. Det var første gang han valgte ut sine egne sko, og det ble lilla Nike Mercurial sko... Samme merke som en tysk spiller på Barcelona ifølge butikkselgen! "De passer perfekt" sa Tage da han "sparka i vei" for å teste de ut på foten i butikken... Str 36,5 på 9 års dagen!!



Etter vel overstått bowling var vi egentlig klare for å reise hjem, men vi hadde en siste overraskelse på lur. Med besteforeldre i Norge, og med oppdrag om å kjøpe gave til barnebarnet kjørte vi retning akvariebutikk! Tage fikk mistanke om hvor vi skulle, og gjettet riktig før vi stoppet. Skilpaddene som han selv kjøpte seg i begynnelsen av oktober, skulle få seg ett større hus! Gaven var helt super ifølge Tage. Kjekt å se hvor glad han ble (jeg fortrengte tanken på at det kommer til å bli min jobb med å holde det rent...).

Trym fikk seg ett par nye fisker siden den ene døde da vi var på ferie. To stykk fisker, får nå i kveld snart selskap av to til...

I morgen tidlig når Tage våkner, står det forhåpentligvis ett akvarium med to skilpadder i ved siden av sengen!

7 kommentarer:

  1. Masse gode gratulasjoner fra oss i Råde. Vi har feiret med boller. Tor Gustav

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk takk Tor Gustav! Herlig med boller.... Hørtes digg ut! Varm klem

      Slett
  2. Gratulerer med gutten deres!! Så vakre sønner,du er vel stolt tenker jeg?Her er det kjølig og surt om dagen men nå starter camping livet snart så nå må vår og sommer komme:)Skal påsse Sebastian på lørdag til søndag ,gleder meg :) Gro og Alex skal i 40 års lag i oslo! Det blir koselig for dem:)Har hatt ungene i natt Felix og Sanne,de ligger gjerne over en gang i uka,da koser vi oss;)Dere må ha det bra,kos med bloggen din føler jeg får en anelse av hvordan dere har det,og det virker som dere storkoser dere:)Klem fra Elisabeth E ,Sanne og Felix:))

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk Elisabeth! De er bra flink med barnebarna syntes jeg..... Kjekt du følger med oss;0)) varm klem tilbake

      Slett
  3. Denne kommentaren har blitt fjernet av forfatteren.

    SvarSlett
  4. Gratulerer til Tage, ja tiden flyr.. I mai blir min eldste 30 år, litt rart det der for jeg er jo fortsatt 29 ;) Måtte smile når jeg leste skostørrelsen til bursdagsbarnet! Elia hadde 43,5 på sin 10 årsdag..
    Flotte bilder du delte med oss fra Sri Lanka :) Takk, da fikk vi oss en billedlig reise.
    Klemmer fra Skjærhalden.

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk selv for at du følger oss... Elia er jo så absolutt en stor gutt da;0)) varm klem

      Slett