fredag 27. april 2012

Fri fri fri...

Har ikke fått kjøpt meg mer lagring til bilder på bloggen... Så jeg er ikke helt fornøyd med Blogspot akkurat nå kjenner jeg!

Nå er det helg igjen, og jammen går en uke fort unna. I dag "åpnet" badebassenget igjen, og det var 2 dager FØR tiden. Utrolig men sant! Vi rømte til bassenget i formiddag da temperaturen viste 40 grader i skyggen. Nå er det herlig i Doha! Luftfuktigheten er "normal", og det er deilig. Fremover vil luftfuktigheten stige og da blir det ikke like stas. Vi nyter det fine været og det var veldig godt å være ved bassenget i formiddag.

I går var vi ute å spiste middag i sammen med svenske Cicci, Anders og Jan. Angel fra Fillipinene kom i sjutiden og var sammen med gutta til vi kom hjem. Hun har vært her flere ganger nå, og vi føler at gutta blir ivaretatt. Det er godt å kunne ta en tur ut alene bare Geir og meg, og da er Angel fin å ha. Hun er maid hos en familie her i compounden. Der passer hun på familiens 3 barn, og holder huset i orden. Hjemme på Fillipinene har hun mann og en sønn på 6 år! Jeg kan ikke tenke på det for da blir det bare trist...

I eftermiddag har Tage vært på fotballtrening igjen. Vi fikk mail i går om at han også denne terminen var tatt ut til "Centre of Excellence groups" som innebærer en trening ekstra i uken. Han var ikke overbegeistret over uttaket, men var storfornøyd da han kom hjem fra trening nå i kveld. Da var det stas å være en av gutta!

I morgen skal vi i ørkenen, og bord og stoler er funnet frem. Vi gleder oss alltid til å reise ut i sandkassa. Hadde det vært opp til meg, kunne vi tatt en tur hver helg. Det er som jeg har skrevet tidligere, noe av det beste med å bo her. I morgen blir det nok primært å komme seg ut til Inland Sea for å bade. Temperaturen i havet har vel ikke blitt "koke temperatur" ennå, så vi får nyte det enn så lenge. Om en stund blir det veldig varmt også i sjøen!

1 kommentar:

  1. Høres utrolig varmt ut med 40 grader i skyggen. Og jeg som nettop har vært i Harstad hvor det er snø ennå. To forskjellige verdener - i en verden. Jeg ble begeistret for Harstad - men det hadde vært kult å oppleve Quatar også - Tur i ørkenen høres eksotisk ut. Hos oss er alle hjemme igjen - og det er bra. Hils alle.
    Tor Gustav

    SvarSlett