søndag 15. april 2012

Hverdag igjen

Da vi kikket ut gjennom vinduet under landingen i går, var kontrastene enorme til hvor vi kom fra. Grønne vakre Sri Lanka mot gråe gråe Qatar.....

Å reise på ferie til ett annet land er jo noe mange av oss gjør. Forskjellen for oss denne gangen, var at vi kom hjem til Qatar fra ett annet ferieland enn Norge for første gang... Det var egentlig litt rart!

På veien hjem fra flyplassen satt Tage og jeg og sang med på "reklamesnuttene" på lokalradioen, og vi guidet alle fire taxi sjåføren hvor han skulle kjøre for å få oss hjem. Også satt jeg å tenkte at "herregud hvorfor bor vi her i denne sandkassen????".

Dette har jeg faktisk tenkt litt på i dag.. Grått, sand, grått, sand.... Også alikevel syntes vi det er spennende! Det er utrolig hvor fort man glemmer hvor støvete og grått det er når man er borte fra det... Vel nå er vi nå her, og jeg glemmer sikkert fort hvor grønt, pent og lite støvete det var på Sri Lanka også. Eller forresten, helst ikke!!

Gutta kom seg vel gjennom første skoledag etter ferien. Trym glad og fornøyd over å se alle jentene i klassen igjen, og Tage glad og fornøyd for å ikke ha fått lekser! Veldig kjekt med ulike gutter.

Geir syntes det var godt å komme i gang med arbeid igjen, og er positiv til det meste mtp jobb syntes jeg. COWI har akkurat "halt i land" et par nye og store oppdrag som medfører at de trenger flere ansatte... Dette er synonymt med at det blir mye jobb på Geir også fremover. Å få tak i flere ingeniører kan ta tid!

Jeg har brukt dagen til å gjøre det de fleste av oss gjør når vi kommer hjem fra ferie! Nemlig å vaske tøy, og fylle opp kjøleskapet. Så da gikk nå den fine dagen da.... Jeg rakk å få stelt neglene mine også, så det er i grunnen ganske OK å bo her i Doha. I morgen kommer vaskegutten også, så vi har det bra. Han har forøvrig også vært her å holdt huset i "sjakk" mens vi har vært bortreist, fungerte greit det.

Jeg hadde store planer om å få redigert, og lagt inn bilder på innlegget "Reiseskildring fra den grønne øya". Å redigere ca 700 bilder har tatt tid, og jeg er ennå ikke helt i mål etter å ha sittet med arbeidet i MANGE timer i eftermiddag. Kanskje det blir ett innlegg med bare bilder fra turen istedet!

Både Trym, Tage og mine joggesko befinner seg på Sri Lanka, i bilen til sjåføren vår. Vi får inderlig håpe at kollegaen til Geir får de med seg i slutten av uka. Jeg har forøvrig vært å kjøpt meg et par nye løpesko i dag, men innleggsålene til 2000 kr MÅ jeg ha!!!!!

Ett par nye løpesko pleier aldri å være unnagjort på 1-2-3, men i dag gikk det rimelig greit. Den unge hjelpsomme mannen i butikken fikk beskjed om å finne ett par sko for overpronasjon, og så litt rart på meg. Jeg lurte ett lite øyeblikk på om han ikke viste hva jeg snakket om, men joda det visste han. Det han derimot ikke skjønte, var at jeg ikke ville se på hvilken sko jeg ville ha. "I don't care how the shoes looks like, just give me a pair of shoes for overpronation". Det ble nye løpesko som kjentes helt utmerket på foten. Nye svarte og ROSA "fartssko" i følge Geir... Vi får nå se på det! Jeg kan iallefall ikke huske å ha hatt rosa sko noen gang.

2 kommentarer:

  1. Velkommen hjem igjen. Vi gleder oss til å se bilder. Tor Gustav

    SvarSlett
  2. Hei alle sammen!

    Kjempemorsomt å se fra ferieturen i Sri Lanka :-)
    Flotte bilder du tar Lindis.
    Det er lenge siden vi så guttane, men du verden, de er blitt så store!!

    Kos dere videre Doha,og lykke til med jobbletingen Lindis.

    Stor hilsen fra Liven

    SvarSlett