onsdag 4. april 2012

Ferieforberedelser

Hver gang gutta har ferie tenker jeg at "nå skal vi sove lenge....". Jeg regner med at det er et par av dere som kjenner seg igjen! Det jeg derimot glemmer, er at gutta er på "autopilot" og at de våkner til samme tid som de gjorde før ferien startet.

I dag våknet de ikke på samme tid, men FØR. Tage kom tuslende inn klokken 0520 i morges og lurte på om det var greit å stå opp. Greit???? Selvfølgelig var ikke det greit, og jeg sa han skulle gå å legge seg i sin egen seng og la Marco sove videre... Men Marco var våken han også, så da var de igang. Jada.... Kjekt å sove sammen i dobbeltseng. Trym sov til 0640, så det ble ikke akkurat noen lang morgen i senga på meg heller.

Geir kunne fortelle at det var 30 grader ute da han kom på jobb før klokken sju i morges, og nå halv ni på kvelden er det digg å sitte ute med en kald øl! Helt greit å bytte ut snø og lag på lag med klær kjenner jeg.

Påsken har for oss i mange år, vært på hytta i Ålen sammen med svigermor og svigerfar. Jeg syntes det er rart å ikke være der nå som påskedagene kommer. Selv om jeg har hatt vakter i påsken, har jeg alltid fått til noen dager på hytta. Geir og gutta har alltid reist opp i palmehelgen. Dette er første året vi ikke har vært der (tror jeg) siden hytta ble ferdig til bruk i 2002.

Tankene mine akkurat nå går til svigermor og svigerfar som helt sikkert syntes det er rart og litt tomt uten oss i år... Det kommer flere påskeferier dere! Glad i dere..... Påskesnøen og fjellet blir i år byttet ut med regnskog, høyfjell, teplantasje, elefanter, parker, strender og kanskje havsafari på Sri Lanka.

Vi gleder oss til å reise avgårde i morgen tidlig. Første natten har vi reservert hotell rom, men utover det vet vi ikke hvor vi kommer til å overnatte. Ikke har vi det klart med tanke på transport og hva ferien kommer til å koste oss heller... Blir med andre ord en spennende og ny erfaring for familien Johansen. Reiseruten er noenlunde klar, og det kommer sikkert til å bli bra!

Jeg håper på å få skrevet noen innlegg iløpet av de 9 dagene vi skal være på tur. Bilder må jeg legge til når vi kommer hjem 14 april. Riktig god påske til alle sammen.

3 kommentarer:

  1. Takk for hyggelig hilsen ! Klart vi savner dere masse og tenker på dere, men sånn er det. Nå gleder vi oss til dere er tilbake så vi får høre hvordan dere har hatt det. Kanskje får vi se eller høre noe til dere på blogg eller Skype i perioden.Kommer hjem fra Tallin 16. om kvelden.Klem til dere alle fra oss på Thomashaugen.

    SvarSlett
  2. Den sovingen snur seg etterhvert. Snart sliter du for å få de opp til tolv på dagen:)) kos dere på tur. Klem fra Vesla

    SvarSlett
  3. Hei!!
    Nyt dagene og ta masse bilder, så gleder vi oss til å få se bilder i sommer :)
    klem fra siri

    SvarSlett