mandag 23. april 2012

Hagearbeid...

I dag har jeg luka og plukka rent blomster bedene i bakhagen! Det er stort sett grønne planter og "big plants" i bedene for dere som husker tilbake til da bedene ble beplantet! Nå har de små grønne plantene blir veldig store, og "big plants" har blitt litt større! Det er fortsatt lenge igjen til plantene blir store for å si det sånn....

Jeg har angret meg på at jeg ikke har plantet tomater og andre grønnsaker og urter, men i dag plantet jeg ett par krukker! Ifølge min gamle far, kan jeg avle tomater flere ganger i året her nede... Nå blir det vel kanskje høsting når vi er i Norge, men det får bli som det blir.

På skolen til gutta har de nå begynt å sende ut all informasjon via en egen skoleportal. Vi har selvfølgelig fått brukernavn og passord, så da er det bare å henge med der også... Jeg logget meg inn for første gang i dag, og fant Tage og Trym Johansen. Der kan jeg blandt annet gå inn å se timeplanen, oversikt over om de har kommet tidsnok til time, dagbok med eventuelle hendelser og medisink tilstand. Interessant!

Jeg sjekket selvfølgelig alle områder på de begge, og kunne lese at de hadde rapportert førstehjelp i form av en ispose på en skadet rygg til Trym 28/3. Hm... kan huske Trym fortalte han datt å slo seg, men at det ble rapportert av helsesøster, samt at han fikk en ispose var i mine øyne kanskje litt overdrevet! Vel, sånn er det vel når skolen vil ha "ryggen fri".

Trym og jeg har vært alene hjemme i eftermiddag for Tage er hos Marco. Vi har hatt sjokolade milkshake på taket og akkurat nå ser Trym på film og jeg blogger...

God kveld alle sammen! I morgen eftermiddag skal vi til "singing dunes" å se solnedgangen sammen med en hel gjeng! Vi gleder oss...

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar