lørdag 29. september 2012

Torden og regn!

I går regnet det i Qatar! Nytt kryss i taket... Vi var ved bassenget, og så himmelen forandret seg fra blå, til lys grå og deretter veldig GRÅ! En svak vind ble til sterk vind og SANDEN kom før regnet. Wov... Vi rakk akkurat hjem og inn før himmelen åpnet seg.

Da jeg skulle henge opp håndkle til tørk, var det allerede blitt ett lite svømmebasseng på gjesterommet. Jada... Husene er jo som tidligere nevnt ikke bygget for å tåle noe som helst, og iallefall ikke REGN! Jeg trøstet meg med at det ikke kom noe regn dryppende fra taket denne gangen, men kun gjennom overgang gulv/ verandadør. Den deilige lukten som følger etter ett regnskyll hjemme i Norge, kom heller ikke i går. Sementlukten derimot kom som forventet... Regnværet varte ikke lenge, og iløpet av kort tid var himmelen blå igjen. Til tross for den korte tiden, hadde det meste utendørs rukket å bli gjørmete.

I dag kan jeg meddele at Villagio har åpnet igjen! Villagio er som  noen av dere kanskje husker det store kjøpesenteret som ble rammet av en tragisk brann i mai. Det har vært mye rykter og uvisshet om de skulle åpne igjen, men nå har de altså åpnet. Det er noe de fleste av oss er godt fornøyde med. Jeg tror også at de fem jentene som kommer på besøk fra Fredrikstad i begynnelsen av november, kommer til å sette stor pris på handlesenteret!

Hurra, Villagio har åpnet!

Det ble ikke shopping i den eksklusive gaten i dag heller...

Gutta og jeg tok runden rundt, og kunne konstatere at veldig mange av butikkene nå har åpnet. Flere holder på å forberede seg til åpning, og kommer nok "hakk i hel".

Siste nytt fra sjefen i familien, er at de er vel fremme i Tanzania. I dag var planen å bli med på en safaritur, og i morgen begynner de å gå...

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar