mandag 1. oktober 2012

Hårklipp

Jeg har dessverre ikke så mye å melde om dagen.... Vi har en stille og rolig hverdag, og det er ikke så mye spennende som skjer. Det er i grunnet ganske så behagelig! Nå som Geir er bortreist kunne vi jo godt ha lagt til oss andre rutiner, men vi holder på de samme.

I går formiddag hadde jeg noen timer ved bassenget sammen med Cissi, og det var faktisk den første formiddag i sola siden vi kom tilbake etter sommerferien i Norge! Når jeg leser på f-b.no om hvordan høsten har meldt sin ankomst i Østfold, er det veldig deilig å fremdeles ha sommertemperatur. Er det noe jeg setter stor pris på med å bo her, er det akkurat det! Gutta trekker også frem "sommer hele året" når de skal si noe positivt om Qatar. De gikk også med shorts og sandaler hele sommeren i Norge, til tross for lave temperaturer. "Orker ikke å ha på meg mer klær jeg" sa Tage, og frøs litt istedet. Det er veldig lettvint er nede, med t-skjorte, shorts og sandaler året rundt!

Sommeren er jo "egentlig" over i Doha også, men det er igrunnen bare i klesbutikkene at vi merker noe til det. Ute skinner sola, og det er fremdeles rundt 40 grader på dagtid. Inne i klesbutikkene henger det nå langarmede gensere, dunejakker, støvletter og... selvfølgelig noen "lettere klesplagg for de av oss som ikke bruker dunejakke og støvletter". Anne hadde spurt etter t-skjorter til gutta forleden dag, og fikk til svar at "it's winter in Qatar now Madam...". Ja, ja...

I eftermiddag har vi fått klipt håret alle tre. Vi er heldige å ha ei trivelig engelsk dame som er frisør i nabolaget, og til tross for svanger i uke 39 klipper hun gladelig! Å klippe håret til gutta, er som på de fleste andre gutter ikke bare bare. Å kunne få frisøren hjem til seg, er derfor veldig behagelig. Ingen ble "snauklipt", og det er ikke sikkert at noen engang ser at vi har klipt oss. Men, vi har klipt oss og vi er fornøyde!

Kvelden ble avsluttet med en runde jazzi, og stemningen var høy da jeg klarte full pott!



I morgen tidlig blir det storhandel til party torsdag kveld! Jeg må jo feire at kjæresten er bortreist på tur... Eller at han skal bestige Kilimanjaro, eller... at vi bare rett og slett har lyst på en jentefest!! Uansett... Vi blir 12 jenter på tapas, og jeg begynte i dag med rett nummer en- spanske kjøttboller! Flere retter skal det bli, og jeg gleder meg allerede til en jentefest!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar