mandag 17. september 2012

Gullsouqen

For ett par dager siden oppdaget jeg at den ene diamanten i gifteringen min var borte! Den dukket desverre ikke opp da vi gjennomsøkte senga (!), så da var det ikke noe annet gjøre enn å levere den inn til reparasjon!  Jeg vet at den diamanten koster ett sted mellom 1000-1500 kroner hjemme i Norge, så jeg måtte be han si prisen to ganger! For ca 230 norske kroner får jeg en ny diamant, samt at de pusser over ringen! Jeg hadde blitt fortalt at diamanter er billig her i Qatar, men jeg trodde ikke det var så billig...

Gullsouqen har jeg aldri vært i før, og det var litt av ett "lagubert" område som Anne og jeg beveget oss inn i... De fleste norske i Qatar handler i en butikk som heter for "Shine". Anne ønsket å få laget seg et Norgessmykke/ Norgeskart rett og slett, med en diamant på Stavanger siden det er der hun kommer fra. Hun hadde forberedt seg godt, og tatt med en utskrift fra nettet av smykket. Hun ble overrasket da mannen bak disken tok fram akkurat det hun skulle ha! Ett smykkeanheng av Norge... "Ah... Norway, you come?!". Deretter viste han oss ett bilde på veggen, og det var ingen ringere enn Kristin Halvorsen! På handel i "Shine" i Doha... Artig!

Jeg hadde også forberedt meg med å ta med kamera, en desverre ikke godt nok! Tomt for batteri... Jeg får ta bilde på onsdag da jeg skla ned å hente ringen fix ferdig. Hurra!

Grillsesongen startet i Doha i kveld, og med nymontert belysning ble det så fint...  Deilig å sitte ute å spise uten å renne helt bort!

Store fine hagen...

Må legge ved ett bilde av Trym, med helt nytt smykke! Christian kom i dag med halvparten av ett vennesmykke til Trym. Dette hadde han selv plukket ut å kjøpt da han var hjemme i Stavanger i sommer. Christian har en delfin som det står "Best" på, også fikk Trym en delfin som det står "Friends" på. Jeg ble helt rørt jeg! Begge to satt smilende med hvert sitt smykke i sofaen da jeg kom inn døra...



Kan også fortelle at Tage kom hjem med tildelt plass på både "Indoor Athletics" og fotballlaget i dag! Lykke på jord for hans del...

5 kommentarer:

  1. Hei!!
    Jeg sitter hjemme, og klapper i hendene for Tage! HURRA, HURRA, HURRA....HERLIG!!!!!
    Og jeg vet jo hvilken butikk vi skal besøke i februar...... :)
    hils gutta!
    Stor klem fra Reff

    SvarSlett
  2. Så hyggelig og morro at det gikk veien:-)) Kjempe gøy!! Grattis grattis!! Vet hvor mye det betyr!! Utrolig pussig hvor "likt" vi har det;-)

    Siden "bling bling" er billg får du rett og slett bare kjøpe større "bling":-) Det kaller jeg luksusproblem!!! Her er jo alt veldig mye dyrere!! Kommer jo til å synes alt i Norge er superbillig!! Kanskje stikke en tur innom Doha før jeg reiser hjem?!

    Klem Bente

    SvarSlett
  3. Hei!
    Får vel legge igjen en kommentar nå da, etter at jeg har "sniklest" bloggen din helt siden dere dro til Qatar første gang ;)

    Utrolig fascinerende å lese om deres opplevelser og hverdag, og jeg tenker på hvor utrolig heldige barna deres er som får med seg denne oppveksten!!!

    Ble FRØKTELIG interessert i dette Norge-smykket - noen ide om hvor mye det koster...? Ønsker meg veldig et sånt sjøl, men de er jo så dyre her hjemme! Bestillingsvare? ;)

    Klem fra Fredrikstad!

    SvarSlett
  4. Hei. Hyggelig å lese at du følger oss... Skal få undersøkt prisen for deg;-) Fint om du kan sende meg en Mail, så kan vi korrespondere der... Varm klem

    SvarSlett
  5. En gledens dag for begge guttene,så kjekt!!!
    klem fra Ragnhild

    SvarSlett