tirsdag 11. september 2012

Travelt...

Hvorfor i alle dager har jeg det så travelt vet jeg dere der hjemme tenker. He he...  Trening, handling, kaffedrikking og sosialt samvær tar tid! Jeg koser meg, og lever livets glade dager!

I dag igjen kunne jeg igjen la meg bli irritert over den forbaskede trafikken! Når man sitter i bilen med full AC, og det fortsatt oppleves varmt i bilen, og bilen så vidt snirkler seg forover,- og araberen bak kommer å sniker seg forbi meg... Da blir jeg irritert! At noen av de lokale har fått sertifikatet sitt i posten tør jeg nesten vedde på. De som ikke har det, har garantert bestukket kjørelæreren!

Nok om kjøring i varmen! Det er varmt om dagen, og temperaturen ligger på over 40 grader på dagtid. På kveldene kan vi oppleve temperaturer ned mot 32! Fuktigheten er høy, så vi sitter ikke mye ute...

Gutta er nå godt i gang med skolehverdagen. Vel, leksene lar vente på seg og det er i grunnen ganske greit! I dag har Tage vært med på uttak til skolelaget i "Indoor Athletics". De sprang, hoppet, kastet, balanserte ol i gymsalen. Vi får se hvordan det går om en liten stund, og om det kommer ett brev med hjem fra skolen om tildelt plass. Han selv er jo selvfølgelig veldig klar! Trym hadde også først litt lyst til å prøve seg, men trakk seg da de skulle begynne. Det endte med at vi ble sittende å se på da elevene utfoldet seg i salen...

I skolegården


I compounden er nå de fleste tilbake fra sommerferie, og vi har hatt kontakt med de fleste "kjente". Jeg legger ved ett par bilder fra er vi bor.


Inngangen til Al Fardan Gardens 5

Gata vår

I kveld blir gutta og Nirmala hjemme alene, og Trym kunne ikke tro det var sant. "Jeg klarer ikke legge meg uten deg jeg mamma", sa Trym. Nå høres det ut som han aldri har det, for det har han, men her i Qatar har det vært kun en gang eller to. Her er alltid gutta og de andre barna med da vi skal ut på noe, så det er jammen på tide at Geir og jeg gjør noe alene en kveld! Vi har en middagsdate, samt at vi skal på kunstutstilling... Gleder meg til å se kunstverket som ei venninne fra Nederland lagde på woorkshop i mai, sammen med flere andre kunstnere her i Qatar!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar