lørdag 8. september 2012

Familietid

Nå har det vært fint for familien Johansen å ha hatt noen fridager sammen. Vi har hatt en deilig weekend!

Første uken i Doha er vel over, og jeg syntes at vi har blitt godt etablerte. Når jeg tenker tilbake på hvordan vi hadde det på samme tid i fjor... Oj, oj, oj!

I helgen har vi vært sosiale, og vært sammen med gode venner. Torsdag kveld ble avsluttet klokken halv to på natten, så da kan vi vel si at vi hadde en vellykket kveld hos Sine og Henric. Caroline og Ebbe sørget også for godt selskap. Mange timer ute i høy temperatur, kombinert med høy fuktighet bidro til en noe redusert form i går morges! Men, så digg å sitte ute i varmen. Hjemme på Hvaler var det blitt høst da vi dro...

Gutta hadde gjensynsglede med de andre barna, og vi foreldre kunne konstantere at spillet Minecraft har vært en stor "happening" for alle gutta denne sommeren! Godt hverdagen kommer i morgen kjenner jeg...

Badebassenget har blitt brukt, og jeg har turt å bevege meg ut i solen til tross for antibiotika behandling. Den virker, og jeg ser ikke lenger ut som en "light" kjøttkake i ansiktet... Fy flate det var ikke noe særlig altså! Perioral dermatitt er noe herk, men kan behandles. Heldigvis!

I går kveld var vi på taket med familien Iversen, og store og små har det bra. Til tross for noen færre planter (noen døde iløpet av sommeren), er det veldig hyggelig å sitte ute på takterassen. Geir holdt på å "svette bort", så etter ett par timer kapitulerte vi innendørs! De deilige varme kveldene vi hadde i begynnelsen av uken, har blitt erstattet med mer varme og fuktighet. Trolig vil dette avta iløpet av ett par uker.

Livet er herlig på taket


I kveld skal vi til Souqen å møte Cicci og Anders for å spise middag. Gutta så helst at vi var hjemme, men litt overtalelse og lovnad om en tur i dyre souqen hjalp. Selv ville jeg helst unngått en tur dit akkurat nå. Å se dyrene som lider i burene nå i denne varmen, er dessverre ikke så kjekt skue! Gutta ser "bare" fargerike kyllinger, små søte hunder, pratende papegøyer og hundrevis av små og store skilpadder...

Jeg avslutter med å si at jeg gleder meg til skolestart i morgen. Det blir spennende å se hvem gutta kommer i klassen med, hvem lærer de får, og ikke minst blir det kjekt å se alle mammaene igjen! Jeg kan ikke si det samme for gutta. Tage sier at det skal bli greit. Hva Trym sier egner seg ikke på trykk. Det er mye følelser i sving hos de begge, men jeg tror nok at vi kommer oss gjennom første skoledag uten triste tårer!




Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar