onsdag 17. oktober 2012

Alene hjemme...

Jeg hadde helt glemt hvor deilig det er å ha huset for seg selv! Det jeg derimot også hadde glemt er hvor kjedelig det er å gjøre rent... I går var jeg rett og slett sliten. Stakkars meg? Nei, jeg kan vel ikke akkurat klage, men å være her i Qatar uten hushjelp er blitt helt uaktuelt.

Forhåpentligvis kommer Meena fra Sri Lanka flyttende inn 1 oktober. Da er det bare å sette av noen dager til opplæring, slik at hun også er klar for å ta imot fem kolleger fra intensiven. Jentene fra jobben sier at de fint klarer seg uten hushjelp, men det er jo vi som ikke klarer oss uten... Hallo jenter, og velkommen nedover til sandkassa!

Utetemperaturen begynner å falle, men det er kun på kvelden at vi egentlig merker noe til det. I går sa jeg til Geir at det ikke er lenge til vi må finne frem en tynn jakke... Da var det 27 grader! Vi blir seriøst bortskjemt mtp varme her nede. Jeg vet at mange av dere der hjemme syntes vi har det ALTFOR varmt, og det har vi jo også til tider... Nå derimot er det veldig deilig her i Qatar, og vi nyter å sitte på takterassen nesten hver kveld.

I går var Tage på world cup kvalifiseringskamp mellom Qatar og Uzbekistan i regi av skolen. En kamp som endte 0-1, men ifølge Tage burde det vært 1-1! Sånn er det her i landet, landskamp med skolen... Noe må de gjøre for å fylle opp tribunene, og ifølge Tage igjen var det godt over 11000 tilskuere. Han var "helt i hundre" da han la ut om kampen og "hvem som gjorde ditt og hvem som gjorde datt...". Trym var veldig glad han "slapp" å være med på kampen for å si det sånn!

I eftermiddag, skal vi først være med å se Tage og de andre fra skolen i Indoor athletics konkurranse. Deretter blir det rett til Al Sadd stadion hvor Tage skal spille kamp med EVO. Han syntes det var kult å komme hjem i går kveld og få beskjed om at han, i dag skal spille på den samme stadion som det ble spilt world cup kvalifisering på i går! Så da er det bare for Trym og meg å henge med da...


1 kommentar:

  1. Ja er det ikke herlig med høst?? Her er det også +29 på dagen, men på kvelden er det kun +25 brrr.. på tide å tenke på å ta fram ulltrøya??? Og jeg lo når jeg leste om vinterklærne i butikkene hos deg. Samme her. Ullskjerf, dunjakker, Ugg's.. Skjønner ikke når jeg skal få bruk for det??? Kos deg videre i solen og varmen! Stor Hong Kong Klem:-)

    SvarSlett