tirsdag 23. oktober 2012

Eid Mubarak

Nå er det snart ferie i araberverden, og i morgen kveld legger vi ut på høstens eventyr! Reisen går med bil, og vi skal kjøre gjennom Saudi Arabia, De forente arabiske emirater og deretter inn i Oman... Vi har som noen av dere kanskje husker kjørt store deler av ruten tidligere, men denne gangen blir det altså lenger.

I dag har jeg vært å handlet, og forberedelsene er godt i gang. For dere som kjenner meg godt, vet dere jo at kontrollbehovet mitt meldte seg for lenge siden... Hva vi skal ha med av klær og utstyr er en ting, men hva med MAT? Det er jo det som er min store bekymring... Tror jo ikke at vi kommer til å sulte ihjel, men vi tar jo ikke akkurat med oss kjøleskapet i bilen! Mye av utstyret på handlelisten håper jeg vi kommer til å benytte, men det er også noe av det innkjøpte jeg håper vi ikke får behov for... Blandt annet noe boksemat- skrekk og gru. Skal spise på epler en stund før jeg varmer opp det for å si det sånn... Men, "kjekt å ha med" i tilfelle krise. Etter handleturen i dag, kan jeg meddele at bekymringene mine er borte.

Nå er kjøkkenbenken full av diverse varer og utsyr, men nedpakkingen får sjefen sjøl gjøre når han kommer hjem i morgen eftermiddag! Han reiste til Abu Dhabi i dag... er det mulig æ? Så da blir det hjem, for så å kjøre tilbake igjen etter noen timer... Ja, ja! Hadde det ikke vært for at jeg ikke har lov til å kjøre bil i Saudi Arabia, kunne han jo bare ha ventet på oss der...

Vi blir fire familier som kjører avsted, og i fire døgn skal vi campe sammen i fjellene. Det ser helt fantastisk ut, og vi ser frem til noen flotte naturopplevelser. Ifølge naboen er det kaldt i fjellene, så "make sure you have plenty of clothes with you Lindis". Erfaringsvis har jeg lært at kaldt for andre her i Qatar, ikke trenger å være kaldt for meg! Jeg måtte jo spørre da: "really?, how cold?". "Probebly around 20 at night..." Joda, så da er det vel bare å finne frem superundertøy og fleece, eller eh... jeg tror forresten vi klarer oss. Jeg droppet å fortelle naboen at over 20 grader på natten er tropenatt i Norge...

Midt oppi forberedelser til camingtur i Oman, har vi også måtte ta stilling til neste ferie- nemlig juleferien. Nå høres det ut som det er kun ferie det går på, men det vet dere jo at det ikke er... Jeg er tross alt veldig bizzy med husarbeid om dagen! Julen nærmer seg, og vi har i flere måneder forberedt oss, og snakket om hvor vi skal reise. Valget ble Sør- Afrika, og i dag har vi fått bestilt og betalt for turen! Mye mailer har gått frem og tilbake med turoperatøren og justeringer er gjort. Nå velger vi å tro at vi kommer til å bli fornøyde! Det blir en kombinert tur. Først safari i Pilanesberg, utenfor Johannesburg. Deretter flyr vi til Cape Town å blir der noen dager. Familien Iversen og Johansen gleder seg!

Når vi kommer tilbake fra Oman, regner jeg med at jeg har fått ordnet med at jeg kan legge inn bilder... Ting tar tid med blogspot!

1 kommentar:

  1. Riktig god tur. Dette blir nok en opplevelse. Gleder meg til å lese og se bilder senere. Tor Gustav

    SvarSlett