mandag 15. oktober 2012

Snipp snapp snute...

Så var Nirmala ute! Uff... Jeg velger å rykke noen dager tilbake først. Helgen er vel overstått, og vi hadde en herlig fredag og lørdag. Først var vi å heiet på COWI gjengen som deltok på biathlon fredag morgen. Vi kunne stolt hylle kjæresten som var raskest i løypa, og med en ung lovende svømmer på laget ble de det seirende laget!

Fredag eftermiddag og kveld hadde vi takterassen "fylt" med hyggelige mennesker og vi fikk virkelig innviet de nye møblene... Her hvor vi ikke har familie rundt oss, blir venner fort nære, og jeg opplever at jeg knytter sterke følelser til disse fine menneskene... Hva skulle man ha gjort uten venner? Det er en utenkelig tanke for de fleste av oss...

Nå i dag, er jeg kommet meg litt ovenpå igjen. I går derimot var det en liten grå sky som lå over meg, og jaggu kom det litt nedbør også! Godt den har reist sin vei i dag... Vi stod nemlig opp til beskjeden om at Nirmala ønsket å reise. "Eh... what? today? now?". Vi har har hatt temaet "hjemreise" oppe ett par ganger, men vi har trodd at hun hadde planer om å reise tilbake til Sri Lanka neste sommer. Vel, sånn ble det ikke og det er ulike grunner til det. Jeg syntes jo det var trist, for nå fungerte det jo veldig greit her i huset... Snakk om å knytte følelser... Hennes avgjørelse bygger på familiesituasjonen både her og hjemme på Sri Lanka, og vi har selvfølgelig full forståelse for hennes valg. "Sorry Madam, now you problem new maid". Ja, ja... små problemer sammenlignet med hennes... Så i går eftermiddag sa hun "goodby".

Ikke før vi hadde "luftet" henne ut, stod det nye tilbud på døra. Her følger maidene i compounden med... I går kveld var det to vi hadde samtale med, og nå senere i kveld kommer det en annen dame... Jeg kan vel ikke si annet enn at det helt sikkert kommer til å ordne seg. Jeg må nesten le litt i dag av "uværet som raste"" rundt meg i går...

Gutta er like blide, og så spent på de to som var her i går kveld. "Hvem skal passe på oss nå da" sa Tage. Hm... Det er nå stort sett vi- Geir og meg som passer på gutta da, men han mente selvfølgelig hvem som skulle være her de gangene vi ikke er her.

Jobber med å få tatt med bilder...

2 kommentarer:

  1. Hmmm. Dette var jo trist - men sikkert bra for hun som dro tilbake allikevel da. Trist å ikke kunne bo sammen med familien sin. Lykke til med valg av ny maid. Tor Gustav

    SvarSlett
  2. kan bestefar brukes tro

    SvarSlett