onsdag 3. oktober 2012

Karanga camp, 3950m

Jeg begynner med å fortelle at kjæresten nå befinner seg på Karanga camp, 3950 moh. Jeg snakket med han på telefonen tidligere i dag, og det stod bra til. Gårsdagen hadde ikke vært så bra, og han hadde hatt problemer i forbindelse med høyden... Dagens hviledag bidrar forhåpentligvis til at han vil nå toppen fredag morgen! De startet med 14 deltagere, og i dag er tallet redusert til 11. Tre av de danske kollegene valgte å snu i går... Fy søren det er spennende det her altså!

Vi andre i familien, som befinner oss 13 moh har hatt en fin dag i Doha. Det har vært en innholdsrik dag, så det er synd jeg ikke får lagt til noen av bildene mine... Problemer igjen dessverre, men nok om det!

Dagen startet på Compass, og der var det Trym sin klasse som skulle ha "tegne og male time" i morges. Klassen hadde behov for assistanse, og jeg sa jeg kunne tilby en hjelpende hånd. Ikke iform av ansiktsmaling, men mer som en assistent... Jeg syntes i grunnen at jeg klarte meg bra, og etterhvert ble jeg også vane med å bli tiltalt som "Trym's mother" og ikke Madam. Kjekt å bli kjent med de fine barna i klassen til Trym!

Fra sommerfugl- og leopard malte ansikter kjørte jeg til kaffemorgen i compounden. Ei hyggelig nabodame hadde invitert til kaffe i anledning Rosa sløyfe- aksjonen. Vi donerte ett frivillig beløp, og hadde en koselig formiddag. Godt tiltak!

Eftermiddagens happening har for Tage sin del vært FOTBALL! Etter nesten en time i bilkø, var Tage og jeg på plass på fotballbanen i tide. Han hadde fått invitasjon til uttak til akademiet på EVO, og var egentlig ikke helt gira på opplegget. Jeg velger å tro det var pga den dårlige formen, og nattens hosting som holdt oss begge mye våkne.

Da vi kom fram, og han var igang så jeg jo godt at det er der han ville være... Nemlig ute på banen med de andre spilleglade gutta. De skal ha en "trial" trening på fredag også. Etter det, blir 16 av de 30 som fikk sjansen til "trial" tildelt plass på akademiet. Fint skal det være... Jeg trodde det var nytt i år, men vi var selvfølgelig ikke der i fjor høst, siden Tage da begynte som helt ny i EVO. I år derimot, er han altså valgt ut blandt 30 andre spillere i samme aldersgruppe... Vi har fått beskjed om at ingenting er sikkert mtp plassering i nivå gruppe. Noen beholder plassen fra i vår, andre rykker ned. Jeg har forberedt Tage på at han kan komme til å rykke ned, og kan kan komme til å miste plassen sin på Akademiet. Vi får håpe så ikke skjer...

Med vått hår, og tørr hals var Tage veldig fornøyd med treningsøkten. Vel hjemme ventet Trym og Nirmala med ferdig middag! Digg... Det som ikke er så digg, er at halsen til Tage er enda mer tørr og han har nesten hostet på seg ett ribbeinsbrudd. Trym stakkar ble så lei hostingen til Tage at vi måtte lukke igjen døren hans! Nå sover heldigvis begge to. Trym er frisk som en fisk, men om Tage derimot kan jeg ikke si det samme.

I morgen skal jeg forberede resten av "tapas bordet", og "huset" til fest. Klokken sju kommer det 13 herlige damer... Hema fra India spurte "when is the party over Lindis?". Hva svarer en på det æ? "Meaby one, meaby two.. I don't know Hema..." Svaret "Oh my god..." sa vel sitt til at ikke hun blir så lenge. Vi får se, fortsettelse følger...


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar