onsdag 21. november 2012

What a day...

Forrige dagen hadde jeg litt av en utfordring...

Jeg klarte å starte dagen med å kjøre på en annen bil bakfra, og fikk "flash back" til tidligere i sommer. Den store forskjellen fra i sommer, var at det var min feil denne gangen! Utrolig hvor stor skade det ble til tross for lav hastighet... Takk og lov var vi alle i god behold! Trym og Tage tok det hele med fatning og var nesten like blide da de kom for sent til skolen.

Bilen jeg kjørte på, hadde en "house driver" bak rattet. Landcruseren han kjørte fikk små skader, men må selvfølgelig på verksted. Jeg har sett det tidligere, og jeg opplevde det selv da: folk STOPPER bokstavelig talt helt opp når det skjer en kræsj!! Sjåføren i bilen jeg kjørte på, gikk bare rundt og veivet med armene... "Hello, can you please drive your car into the side?". Ett "ÆÆÆÆÆÆ????" til svar, med enda mer veiving. Jeg gjentok på nytt, og tilføyde "we are blocking the traffic...". Nytt utbrudd med "ÆÆÆÆ....". Å kjære tid tenkte jeg. Takk og lov kom det ett par "helter" som hadde "stoppet opp" å hjalp til med å forklare på arabisk.

Vi kom oss på politistasjonen, jeg betalte for papirarbeidet og "house driveren" var like blid! "I am really sorry" unnskyldte jeg meg med. "Oh, it's OK" fikk jeg til svar. Eh.., det er vel for søren ikke greit å bli påkjørt klokken fem på sju om morgenen tenkte jeg!

Gutta stømmer til...

Resten av dagen gikk til besøk på forsikrigsselskapet, så til en deleforhandeler og deretter til ett Nissan verksted. Alt for så å kjøre hjem igjen med bilen, med beskjed om at den kanskje kan repareres om "noen uker". Her tar ting tid altså... Jeg trodde jo at jeg kunne parkere bilen og hente den igjen om ett par dager. Det er definitivt ikke samme prosedyre å ha en bilulykke i Qatar. På verkstedet fikk de konstantert omfattende skader da de åpnet panseret desverre, men jeg kan kjøre med bilen. Jeg så jo selv at radiatoren stod litt skjevt for å si det sånn! Men, skruer er tingen, iallefall midlertidig!!

Følte meg rett og slett elendig etter en dag i "manneverden" på høyhelte sko.I går derimot hadde jeg en strålende dag på stranden sammen med koselige damer. Det veide jo litt opp!

Geir har vært i Abu Dhabi, og kom hjem og fik servert "bil historien" min da han kom inn døra på kvelden... Hva kan man si? Trasig ja, utgifter ja, men alle er like hele. Godt bilen er en "død ting"!


1 kommentar:

  1. Uff da Lindis. Godt det gikk bra med deg og gutta ihvertfall:)
    klem, Therese

    SvarSlett